Klacht: ‘Glijdende’ service bij de Yves Rocher Utrecht

op 28 mei 2016 over Yves Rocher in de categorie Verzorgingsprodukten

Vanmiddag gezellig met een vriendin de stad in. Als we net naar huis willen gaan lopen we toevallig langs de Yves Rocher. We lopen toch even binnen omdat we allebei een aantal producten graag gebruiken, waaronder de Monoi de Tahiti douchegel. Ik wil even kijken of deze toevallig in de aanbieding is; it’s my lucky day want de douchegel is maar de helft van de prijs! Ik wil toch even de andere producten in dezelfde geurlijn uitproberen, waaronder een droge olie en een bodyspray. Na deze op mijn onderarmen te hebben uitgeprobeerd (stel je voor dat je handen glibberig worden en je vervolgens dingen laat vallen…) kom ik aan bij een product dat me erg interessant lijkt; een verzorgende olie in hetzelfde geurtje. Het flesje blijkt nogal glad en het glipt zo uit mijn handen. Ik probeer het nog op te vangen maar helaas lukt het niet. Het valt kapot op de vloer. Wat stom van me! Ik bied mijn excuses aan aan de verkoopmedewerkster en pak vervolgens de grootste scherven op van de grond. Ik vraag aan een andere medewerkster (vermoedelijk de manager) of ze een prullenbak heeft waar ik het flesje in kan gooien. Zonder me een blik waardig te keuren en zonder iets te zeggen pakt ze het flesje van me aan. Ondertussen is de andere medewerkster druk bezig met het opvegen van de olie met toiletpapier. Ik bied aan om de kleinere olieplasjes even op te vegen en vervolgens veeg ik nog de laatste restanten van de grotere olievlek op. Ik bied nogmaals mijn excuses aan terwijl ik mijn douchegel wil afrekenen. Mijn vriendin staat achter me te wachten met nog wat andere producten. De medewerkster kijkt me wat twijfelachtig aan en zegt ineens dat ze nog met haar manager moet overleggen over het flesje olie dat is gevallen. Ik kijk haar verbaasd aan en zeg dat ik het niet met opzet deed en dat het flesje nogal glad was en daardoor uit mijn handen glipte. Ze komt even later terug en zegt dat het de winkel geld kost als dit soort dingen gebeurt en dat ik het daarom toch moet betalen omdat ik het flesje liet vallen.
Dit is een risico dat je als winkel loopt, er was geen sprake van grove nalatigheid of opzet vanuit mijn kant, bovendien weet ik (ik heb bij een soortgelijke winkel gewerkt) dat kapotte producten onder ‘shop damages’ of iets dergelijks kunnen worden afgeslagen en dat je als winkel dit soort ‘verliezen’ zelf draagt. Mijn vriendin en ik zetten onze producten terug en ik betaal de 6,95. Teleurgesteld en verbijsterd druipen we af. Uiteindelijk zijn zowel ik als klant en de winkel de dupe; wij komen hier niet meer om onze vaste producten te kopen en daardoor loopt Yves Rocher wel meer dan 6,95 mis..
Het is niet gebruikelijk om een klant dit te laten betalen. Het gaat dan wel om een klein bedrag maar in combinatie met de slechte service in de winkel wil ik toch deze klacht indienen. Ik hoop met Yves Rocher een oplossing te kunnen vinden.

Ik hoop met Yves Rocher een oplossing te kunnen vinden. Ik zou het op zijn minst op prijs stellen om het betaalde bedrag van 6,95 terug te krijgen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Yves Rocher over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Yves Rocher in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door BrittEw