Klacht: GFT container maar half geledigd

op 29 september 2016 over ROVA in de categorie Schoonmaakbedrijven

De bak is slechts half geledigd, heb hierover gebeld, krijg als simpel antwoord hier kunnen wij niet voor terug komen en daarbij kreeg ik te horen dat ik zelf maar moet zien hoe ik er dan af kom.

Een lege container

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ROVA

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ROVA in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ROVA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ROVA

Heeft op 30 september 2016 om 09:50 geantwoord

Geachte heer Gerrits,

Vervelend dat uw container maar deels geleegd is.
Het legen van de container gaat altijd op dezelfde manier, hij gaat volledig op de kop en schudt een paar keer. Als de inhoud er los inzit, valt het er als een blok uit. Als er een deel in blijft zitten komt dat vaak door aanstampen of vochtig materiaal zoals bijvoorbeeld gras wat aan de binnenbak vastplakt.

De gebruiker is zelf verantwoordelijk dat de inhoud er los in zit, zodat deze geleegd kan worden. Ons advies is, dat de volgende keer dat u de container aanbiedt, controleert of de inhoud er los in zit. Is dit niet het geval, dan adviseren wij de inhoud los te steken zodat de container beter geleegd kan worden.

Wij en de betreffende inzamelaar hebben geen mogelijkheid om uw container alsnog te legen, overigens zijn wij niet verplicht om hiervoor terug te rijden.

Overig afval kunt u eventueel aanbieden bij een in de buurt gelegen brengstation van ROVA.

Met vriendelijke groet, ROVA Klantcontactcentrum.

Heeft op 30 september 2016 om 10:18 geantwoord

Wij zijn afhankelijk van jullie en jullie schuiven het probleem simpel af onder het motto 'u ziet maar hoe u er af komt' , geen oplossing en een uitermate slecht bedrijfsfilosofie.

Alle klachten die gemeld zijn door Erik Gerrits