Klacht: gezondheidsverklaring

op 09 maart 2020 over CBR in de categorie Overheid

Ik moet waarschijnlijk vier maanden wachten tot ik bericht krijg van het CBR over mijn gezondheidsverklaring. Alleen omdat ik de diagnose ASS heb gekregen. Ik vind dit belachelijk omdat ik nu midden in mijn rijopleiding zit, waarin ik wekelijks wordt geobserveerd door een ervaren instructeur die mij op dit moment al rijvaardig genoeg vindt om praktijkexamen te doen. Daarnaast word ik tijdens een eventueel rijexamen opnieuw getest op mijn rijvaardigheid. Dat lijken me voldoende meetmomenten om te testen of ik rijvaardig ben en daar gaat het uiteindelijk toch om. Op deze manier duurt mijn rijopleiding minimaal 3 keer zo lang en word ik op onnodige kosten gejaagd.

Het is idioot dat het CBR zo zwaar tilt aan een dergelijke diagnose, bovendien heeft het CBR blijkbaar de capaciteit niet eens om mensen binnen acceptabele tijd duidelijkheid te geven, Op dit moment ben ik daarom zeer geneigd om dan maar te gaan rijden zonder rijbewijs.

Ik ben tevreden wanneer het CBR mijn gezondheidsverklaring binnen 6 weken afhandelt zeker voor een diagnose die in praktijk zelden de rijvaardigheid zal invloeden.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KevinBlokker