Klacht: Gezakt om veilig rijden!

Gab5 op 10 april 2018 over CBR in de categorie Overheid

Ik heb vanochtend motor examen afgelegd, hierbij moesten wij over een smal dijkje waar het een 30 Km weg is. Ik sloeg rechtaf om de dijk op te gaan en ietsjes verderop was er een tegemoetkomende auto waarvoor ik rustig ging afremmen zodat hij mij veilig kon passeren (Was nogal een brede auto ‘Jeep’) ik stond dus veilig stil waar een (geen idee hoe je het noem) Een weg verbreding (extra rijvak ofso) anyhow dat de auto mij veilig kon passeren en ik mij er niet tussen hoefde te wurmen. (Artikel 18
1: Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan.)

Verderop het dijkje heb je aan de rechte kant van de weg paaltjes, dus je moet afremmen voor tegemoetkomende verkeer (hebben voorrang), je kan er tot slotte niet samen doorheen.

Nou ik ben dus vandaag gezakt op ‘ Te veilig rijden ‘ ik dacht even dat hij een grapje maakte, want ik was 1000% overtuigd een perfecte rit neergezet te hebben. (Tevens mij rij instructeur ook)
Dus ik vraag ja wat dan Hij zegt dat ik niet had moeten afremmen op het dijkje maar mezelf langs de auto had moeten wurmen!! WTF.. Een smal dijkje een brede auto ik zei: Maar dat was geen veilige keuze…. (Is dat een reden om te zakken, Veiligheid op eerste plaats toch) Ik zeg: dat is geen fout, ik snapte er niks van hoe moet ik me langs de auto gaan proppen op een smal dijkje.. anyhow zegt hij, ja maar je mocht ook wat vlotter op het dijkje. Dus: Ik reed 40 km op een 30 km weg, los van dat, er waren veel fietsers en tegemoetkomend verkeer (auto’s) Verder geen verkeer achter mij behalve de examinator. (Rekening houden met de omstandigheden, verkeerssituatie)

Wat mijn examinator van mij vroeg is levensgevaarlijk en houd zich niet aan de verkeersregels!! Daarnaast probeerde de examinator mee te liften op me achterband, ik voelde me onzettend opgejut!!

Maar voor de rest deed ik het heel goed, snelweg ging goed… Ik reed mooi op de 80 KM weg: is wat de examinator mij vertelde.

Dussss, ik ben gezakt op te veilig rijden omdat ik besloot de auto mij te laten passeren en niemand in gevaar te brengen. OOOOH OKEE. Mijn instructeur is net zo verbaasd als ik… Hij zei dat ik echt een perfecte ritje had neergezet!! en ik ben daar 100% van overtuigd aangezien ik mijn eigen fouten goed kan herkennen. En de examinator zich aan tafel tegensprak, want ik heb heel goed gereden alleen … wat reed ik te veilig: Wist niet dat ’t een fout kon zijn.

Als ik dit ‘ hoe hij het wil ‘ zou toepassen bij een ander examinator, zou ik gezakt zijn want het was heel onveilig om je tussen auto’s te wurmen! Op het uitslag formulier zal er wel wat anders staan aangezien ik weet hoe dit spelletje werkt.

Mijn opa heeft al 43 jaar een eigen autorijschool, mijn moeder al 18 jaar (waar ik mijn auto dus ook heb gehaald) Ik ben heel bekend in het rijlessencbr wereldje en wij weten allemaal dat er in de wandelgangen de examinators zich aan een bepaalde slagingspercentage moet houden aangezien cbr commercieel is, ik was tenslotte de eerste leerling. Dat noemen ze geldklopperij ­čśë Ssst.

Ik wil me examen geld terug of een her-kansing

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Gab5