Klacht: Geweigerd in de bus

op 13 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op zaterdagavond 6 mei had ik voor 22:07 de belbus (lijn 268) gereserveerd vanuit station zaltbommel naar tankstation giessen. Eenmaal aangekomen bij de betreffende bus op station zaltbommel zei de buschauffeur dat ik het bakje eten wat ik in mijn handen had niet mee mocht nemen in de bus, hierop antwoordde ik dat ik het bakje in mijn tas zou doen zodat niemand er last van heeft. Dit accepteerde de buschauffeur niet en zei dat ik het weg moest gooien anders zou ik niet mee mogen. Ik zei nogmaals dat ik het weg zou stoppen in mijn tas zodat niemand er last van had en toen zei de buschauffeur dat ik niet meer mee mocht. Vervolgens stapte hij in en reed hij weg. Ik heb toen met een taxi naar huis gemoeten wat me veel meer kostte dan mijn oorspronkelijke vervoersmiddel: de bus.

Ik ben tevreden als de taxirit van afgerond 20 euro word vergoed.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 mei 2017 om 23:12 geantwoord

Beste Noamw1997,

Ai, wat balen dat je niet mee mocht van deze chauffeur. Ik wil je er op wijzen dat de chauffeur gelijk heeft wat betreft het meenemen van eten en drinken in de bus. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je het eten wilde opbergen in de tas. Het is aan de chauffeur om te oordelen of het dan alsnog overlast biedt voor de mede passagiers in de bus. Zoals onze huisregels ook aangeven: 'Nuttig geen eten en drinken wat sterk geurend is. Dit kan tot overlast zijn van je medereizigers'.

Dit neemt niet weg dat ik het jammer vindt dat je niet met deze chauffeur mee kon reizen. Wij kunnen helaas de taxi rit van 20,00 euro niet vergoeden daar het niet de laatste rit van deze dag was. Excuses voor het ongemak.

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X

^GR
Webcareteam Arriva

Heeft op 13 mei 2017 om 23:18 geantwoord

Tuurlijk snap ik dat het regels zijn. Het eten was niet geurend en zou geen overlast kunnen bieden als deze netjes opgeborgen zou zijn in mijn tas. Ik vind het jammer dat jullie mij niet tegemoetkomen tijdens een probleem dat een buschauffeur maakt wanneer de oplossing (eten in de tas) voor beide partijen een prima oplossing zou zijn. Ik heb last gehad van deze gebeurtenis en vind het dus jammer dat er niks mee gedaan word.

Mvg,

Noam