Klacht: gevonden voorwerpen

op 23 augustus 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Betreft registratie nummer 9000534093 bij NS

Geachte LS,
Maandagavond laat, heb ik rond middennacht mijn telefoon (zwarte Nokia) in de trein achter gelaten (uit mijn jas gegleden en stom), richting Hoofddorp. Direct mijn eigen nummer gebeld, kreeg vervolgens een vriendelijk conducteur aan de lijn en vertelde mij dat hij was gevonden en afgegeven zou worden aan het depot Hoofddorp. Vervolgens zou vervolgens de conducteur de mobiel worden doorgestuurd naar depot Utrecht, waarna opgestuurd naar mijn huisadres.

Dinsdag gebeld met Utrecht en kreeg onderstaande registratie nummer. Hierna nog twee keer gebeld met Utrecht met de vraag hoe lang het duurde. (Overigens ook gemiddeld 15 a 20 minuten wachten voor dat de telefoon wordt op genomen ) Geen probleem, deze week zou alles geregeld zijn. Het blijkt nu ook, iets waar men op google mee schermt, dat Hoofddorp geen afhaal mogelijkheden heeft!!!!!

Echter toen ik heden, woensdag weer belde kreeg ik tot mijn grote schrik dat het heel anders lag en het wel twee tot drie weken kon duren voor dat ik de telefoon weer in mijn bezit kreeg. Dus volkomen tegenstrijdige antwoorden…………………………Ik hoop van harte dat dit laatste antwoord een vergissing is…….

Ik ben sportjournalist en wordt door heel vele besturen, spelers van clubs op het hoogste niveau gebeld en vooral in het weekeinde. Ik heb aangeboden mijn mobiel in Utrecht te komen halen, maar dat was onmogelijk kreeg ik als antwoord. U begrijpt dat ik mijn beroep nu amper niet kan beoefenen.

Mijn dringende vraag: Is hier op korte termijn niet een uitzondering te maken/oplossing voor? Ik ga er van uit dat de NS hier zeker wat aan kan doen en ik u hier uiteraard zeer erkentelijk voor ben.

Het woord misleiden van de klant is zeer zeker op zijn plaats.Ook de laatste zin onderaan de mail van NS: Wij staan dag en nacht voor u klaar, hoezo!!!

Bab Barens

Van: nsonline@ns.nl [mailto:nsonline@ns.nl]
Verzonden: dinsdag 22 augustus 2017 9:17
Aan: bbarens@xs4all.nl
Onderwerp: Ontvangst opsporingsverzoek 8000534093

Geachte heer Barens,

Ik heb op 22 augustus 2017 uw opsporingsverzoek ontvangen met de volgende gegevens:
Verliesdatum: 22 augustus 2017
Voorwerp: mobiele telefoon / smartphone
Dit opsporingsverzoek is geregistreerd onder nummer 8000534093.
Wij hopen van harte dat uw eigendom gevonden wordt. We sturen u in ieder geval bericht: als uw eigendom gevonden is sturen we u informatie hoe u uw dit weer in uw bezit krijgt. Is uw eigendom niet gevonden, dan berichten we u daarover na ongeveer 21 dagen.
Heeft u nog vragen?
We helpen u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030 – 751 51 55 of via Twitter @NS_online. We staan dag en nacht voor u klaar.

Datum:
Onderwerp:
Ontvangst opsporingsverzoek

nee

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 29 augustus 2017 om 15:25 geantwoord

Geachte heer Barens,
Hartelijk dank voor uw bericht dat wij via Klacht.nl hebben ontvangen. Het spijt mij te lezen dat het terugontvangen van uw telefoon vele voeten in aarde heeft gehad. Ik bied u dan ook mijn excuses aan dat u verkeerde informatie heeft ontvangen over de termijn waarop u uw telefoon terug zou kunnen verwachten. Dit is geen drie weken, wel sluiten wij een opsporingverzoek als na drie weken blijkt dat het verloren item nog niet teruggevonden is.
Inmiddels hebben wij uw telefoon aan u verzonden en zou u deze vandaag weer in uw bezit moeten hebben.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door maakt niets uit