Klacht: Geven niets om de fiets

op 09 augustus 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn fiets op slot gezet in de NS bewaakte fietsenstalling (24/7 open). 4 dagen later check ik uit deze stalling. Kosten: €5,-. De fiets is echter nergens terug te vinden. De beveiliging(?) daar kan niks voor mij betekenen. Uit wanhoop alle verdiepingen afgezocht naar m’n fiets en de zoektoch over twee dagen uitgespreid. Aangifte gedaan maar de politie kan hier niks mee. Camerabeelden zijn in bezit van NS. Enige optie is dus: in de rij voor de NS klantenservice aansluiten. Privebericht op twitter. NS zegt: print de aangifte en schrijf een brief, en stuur die op. Dan binnen 10 dagen antwoord. Dit doe ik, maar, na een maand geen antwoord. Bij navraag blijkt het niet 10 dagen, maar 8 weken te kunnen duren. Mijn conclusie is dat de NS niets om de fiets geeft. Het woordje ‘bewaakt’ bij hun fietsenstallingen is dus misplaatst.

Mijn vertrouwen is pas weer hersteld als ik de €5 stallingskosten plus de aankoopprijs van de fiets (€85) krijg. Ik heb geen schuld heb in deze zaak: er staan geen bordjes met stallen op eigen risico, bijvoorbeeld.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RVL93