Klacht: Gevelimpregneermiddel werkt niet lang genoeg

op 20 juli 2016 over Gjaltema impregneerbedrijf in de categorie Bouwbedrijven

Aangezien wij in 2009 mos en alg op onze gevel kregen, kregen wij het advies de muur te laten reinigen en impregneren. Betreffende gevel is gericht op het zuid-westen. De firma Gjaltema uit Grijpskerk werd ons aangeraden. We hebben enkele offertes door diverse bedrijven laten maken, Gjaltema was verweg de duurste. Gezien de aanbeveling hebben wij toch voor deze firma gekozen. De muur werd eerst behandeld met een anti algmiddel, daarna met hogedruk gereinigd en tot slot behandeld met gevelcreme. Gjaltema beloofde 10 jaar garantie en het middel zou zelfs wel 15 tot 20 jaar effectief zijn. Nu-2016- treedt wederom algvorming en mosvorming op op de behandelde gevel. De gevel was eerst mooi droog tijdens een bui en het water parelde van de muur. Nu is daar geen sprake meer van en er is geen verschil meer waarneembaar tussen een behandeld en onbehandeld deel van de gevels. Gjaltema hiervan in kennis gesteld en onze teleurstelling uitgesproken. Klacht wordt afgedaan alsof het middel verder in de steen is getrokken, maar nog wel zijn werk zou doen. De huidige situatie toont o.i. iets anders aan en dat is dat het middel nauwelijks of niets meer doet om de gevel tegen vocht te beschermen. Gjaltema deze reactie gemaild, maar Gjaltema gaf niet thuis. Nog een mail gestuurd en weer geen reactie. Gjaltema neemt niet de tijd en inspanning om de klacht ter plekke te komen aanschouwen, maar weet vanachter zijn bureau te beoordelen dat het middel nog gewoon werkt. Hoezo, 10 jaar garantie…? Een garantie is bij Gjaltema blijkbaar niets waard helaas. Al met al erg teleurgesteld in dit bedijf dat klachten blijkbaar niet serieus neemt en niet het fatsoen heeft om nogmaals op klachten te reageren.

Klacht moet serieus worden genomen en ter plekke worden bekeken. Eventueel volgens garantievoorwaarden oplossen.

Alle klachten die gemeld zijn door Leon54