Klacht: Gevaarlijk

op 13 april 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik zocht een staande lamp met veel vermogen om mijn werktafel te verlichten.
Op advies in de winkel kocht ik een Ryet lamp art. nr. 50305744
Met daarbij lestra “peren” art nr. 00110640 van 1000 lumen.

Omdat de lamp begon te stinken heb ik het betaal nummer van de klantenservice gebeld en die zeiden dat er maximaal 400 lumen in kon.

Terug naar de winkel (jammer van de tijd en de benzinekosten)

In de winkel verder gezocht naar een alternatief en tot mijn verbazing weer hetzelfde advies gekregen.
Op mijn indicatie dat de aanbeveling zowel op internet als bij de telefoondienst duidelijk een ander advies gegeven wordt was het antwoord, dat dat maar een advies was en dat het wel kan omdat de 1000 lumenlamp minder als 15 watt is.

Omdat ik zelf gevoeld heb hoe warm de lamp wordt en hem begon te ruiken in gebruik ben ik zonder een lamp te kopen weer naar de klantenservice gegaan.
De dame die me te woord stond zei, nou als u hem ruikt zal het wel niet kunnen en daarmee was de kous af.

Omdat ik er van uitga dat de telefonische klantenservice gelijk heeft vindt ik dit een vreemd antwoord.
In mijn ogen zou er zelfs mogelijk brandgevaar kunnen zijn.

Daarom ben ik naar de andere persoon bij de klantenservice balie gegaan en heb nogmaals mijn verhaal gedaan. Deze vroeg wat ik dan wilde, waarop ik aangegeven heb dat ik wilde dat hier melding van wordt gedaan, dat de adviezen in ieder geval gelijkluidend zullen zijn.
Dit is wel gebeurd.
Blijft dat adviezen van het winkel en baliepersoneel in mijn ogen nogal tekort schoten.

In eerste instantie zou het serieus nemen van mijn klacht en een dankjewel daarvoor prima geweest zijn.

vanwege de foute adviezen, het niet serieus nemen, en de tijd en benzine die de foute adviezen gekost hebben zou misschien een kleine attentie op zijn plaats zijn.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 11 juli 2016 om 15:55 geantwoord

Hej,

Bedankt voor je bericht. Onze excuses voor de verwarring. Voor de LERSTA staande/leeslamp wordt de lichtbron apart verkocht. IKEA adviseert de led-lamp E27 400 lumen globevorm opaalwit. Je kan dit ook terugvinden op de website onder het kopje 'productinformatie': http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00110640/?query=00110640

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door M Bäcker