Klacht: gesloten poortjes op station Helmond

op 24 september 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op 20-09 2016 namen wij in Deurne om 9.42 de Intercity naar Utrecht met een vrije reis 1e klasse en een meereiskaart van N.S.
In de trein bemerkten we dat we een tas in de auto hadden laten staan, dus stapten we in Helmond uit op perron 1 om die tas van daaruit met de stoptrein, die aankwam op perron 2, op te gaan halen in Deurne.
Dat bleek dus een dik probleem voor ons. We moesten om op perron 2 te komen uitchecken (gesloten poortjes) en vervolgens weer inchecken om op dat perron te komen. Dat ging dus niet, want we kregen de melding: geen doorgang. Met een meereiskaart hoef je niet in te checken, maar je kunt er ook niet mee uitchecken. De poortjes bleven gesloten. Terug naar perron 1 – dat ging wel, ra,ra – en door te roepen naar de conducteur van de stoptrein konden we toch weer naar perron 2. Hij heeft ons uiteindelijk geholpen door met zijn pasje de poortjes voor ons te openen. Complimenten voor deze behulpzame, vriendelijke conducteur, de heer Jos van Knippenberg.
Wij willen hierbij aangeven dat het systeem van de poortjes in Helmond niet klopt i.c.m. de pasjes en papieren meereiskaarten. Het heeft vanwege de grote irritatie een negatieve invloed gehad op het plezier van reizen met de N.S. Jammer!! Uiteindelijk kwamen we een uur later op onze eindbestemming aan. Dat had minstens een half uur korter kunnen zijn als we sneller van perron 1 naar perron 2 hadden kunnen komen.

Ik ben tevreden als u dit probleem gaat oplossen voor alle reizigers en ik zou het op prijs stellen als wij van u een compensatie zouden krijgen voor de doorgemaakte stress en onze signalering

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS