Klacht: gesjoemel met medicijnen

op 28 september 2016 over Apotheek Nieuwenhagen in de categorie Apotheken

Als chronisch zieke, moet ik elke 3 maanden mijn medicijnen ophalen. Nu is mij op een gegeven moment opgevallen dat de apotheek de verpakking van de fabrikant met 90 pillen in een eigen verpakking met maar 42 pillen verstrekte. Uiteraard tegen een hoger tarief per pil en door de strips gewoon in stukken te knippen. De verzekeraar bevestigt dat dit geen nieuwe richtlijn is vanuit de wetgeving of de verzekering. De apotheek geeft de huisarts de schuld en de huisarts beweert het recept correct (90 pillen) door te geven. Ook werd er de laatste keer een fout met de dosering gemaakt. Hiervoor kreeg ik als patient echter de schuld. Dit zou ik telefonisch verkeerd aangevraagd hebben, hoewel ik mij kan herinneren duidelijk de juiste dosering 2x herhaald te hebben. Bovendien vernoemt het recept van de huisarts ook de juiste dosering.
Als hier al geen bedrog in het spel is, dan toch duidelijk wel onzorgvuldigheid. Ik wil er niet aan denken waar dit toe zou kunnen leiden bij patienten waarvan de gezondheid er sterk vanaf hangt.

De bewuste apotheek in Landgraaf ontkent stellig fouten te maken en geeft ofwel mij als patient ofwel de huisarts de schuld. Dit moet eens goed uitgezocht worden zodat duidelijk wordt wie hier echt de fouten maakt. En dan zou het goed zijn als deze bewuste partij de fouten ook toegeeft, met een verontschuldiging!

Alle klachten die gemeld zijn door hagompie