Klacht: Ontrechte aanslag Afvalstoffenheffing 2019

op 11 augustus 2019 over Gemeente - Rotterdam in de categorie Gemeente

Ieder jaar krijgen wij kwijtschelding maar ook ieder jaar moeten wij gegevens doen aanleveren wat zij regelmatig gewoon kwijtraken of ze gebruiken een kliko opvangbak, al jaren doen wij de stukken aangetekend toekomen omdat wij dan zeker weten dat ze het daadwerkelijk hebben ontvangen met alle kosten van dien.
Wij leven van een AOW uitkering wat automatisch kwijtschelding zou moeten geven aldus de website van de Gemeente zelf, maar ieder jaar moeten wij ons bewijzen dat wij verder geen inkomen meer hebben.
Ook nu van het jaar 2019 hebben wij kwijtschelding aangevraagd eerste instantie gewoon afgewezen dus brief geschreven en ik werd gebeld en wat blijkt komen gegevens te kort om het te kunnen beoordelen dus wederom nu per e-mail verstuurd en die persoon zou het naar de juiste afdeling doen toekomen, maar tot heden helemaal geen reactie vanuit de Gemeente.
Waarom doet de Gemeente ons dit aan en waarom dat bureaucratisch gedrag bij de Gemeente je wordt niet eens op de hoogte gehouden wij moesten van derden horen dat zij gegevens te kort zouden komen terwijl het netjes in de aangetekende brief waren bijgesloten……??

Laatste update van Gemeente :

11 augustus 2019 om 08:21

Ik had onlangs een klacht gemeld over Gemeente – Rotterdam.
En dit kreeg ik als antwoord ;
Helaas neemt Gemeente – Rotterdam jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl.

Dat de Gemeente ons nu eens juist in de systemen zou zetten en dat wij niet ieder jaar documenten moeten doen toekomen, AOW is zo p te vragen bij de SVB vanuit de Gemeente ook kunnen zij onze belastingaangifte inkijken ons inkomen staat digitaal geregistreerd in de systemen van de Gemeente dus het kan een stuk gemakkelijker voor ons.
Laat de mensen niet zo lang wachten op een besluit en houd ze op de hoogte van hoe of wat en welke gegevens de Gemeente zou missen wat ondenkbaar is want je werkt ieder jaar hetzelfde lijst af die de Gemeente ons stuurt je krijgt niet eens een bevestiging van ontvangst dat zou ook zeer prettig zijn.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gemeente - Rotterdam

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gemeente - Rotterdam nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Chris van Heusden