Klacht: Groenvoorziening berm

hans foppele op 28 juni 2023 over Gemeente Oisterwijk in de categorie Overheid

Situatie:
Omdat er door de vele verbouwingen rondom de Klompven veel busjes, vrachtwagens en auto’s in het ‘wild’ worden geparkeerd, wordt de berm en het wegdek kapotgereden.

Gevolg:
door genoemde situstaie onstaan er gevaarlijke situsatie van geparkeerde voortuigen langs de weg/in de berm waardoor er gaten ontstaan en bij regen er plassen staan. Veel modder op de weg en de groenvoorziening kapot wordt gereden.

Genomen actie:
Omdat op genoemde situatie niet wordt gehandhaafd, is er door mij een tuinman ingehuurd om de berm weer te egaliseren en met graszaad in te zaaien. Dit gebeurd op vele plekken rondom de Klompven trtouwens. Om deze reden zijn er ook paaltje door de tuinman in de grond geslagen om niet opnieuw alles kapot te rijden en het gras de kans krijgt om te groeien. het grasmaaier wordt ook door mij zelf bijgehouden.

Waarneming:
Op 27 juli jl. zijn er paaltjes in de voortuin door de gemeente verwijderd. Er is nooit enige aanleiding bij mij bekend gemaakt dat dit
1- niet kan of mag
2- bekend gemaakt dat de paaltjes zouden moeten worden verwijderd
3- het een mogelijk gevaar oplevert voor de omgeving
4- mijn aangeschafte paaltje ook zijn meegenomen

Gevraagd:
Graag wil ik uitleg hebben over:
1- wat is het beleid ten aanzien van het onderhoud van de berm (wie onderhoud deze en mogen hier andere soort beplanting worden aangebracht?)
2- wie bepaald dat de paaltjes worden verwijderd?
3- waarom staan er op andere plaatsen rondom de Klompven/gemeente er nog wel paaltjes?
4- waar zijn mijn paaltjes gebleven? (mijn eigendom)
5- wie zorgt dat ik deze paaltjes weer terug mag ontvangen?

Naar ik hoop zult u begrijpen dat ik de gehele gang van zaken minimaal vreemd vind. Ik tracht juist de omgeving groen, schoon en veilig te houden. Er is geen enkele communicatie van de gemeente als er mogelijk zaken zouden zijn die anders moeten/kunnen.

Ik hoop dat u met een constructieve oplossing gaat komen.

JFM Foppele

zie bovenstaand

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Gemeente Oisterwijk over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht hans foppele

7 maanden geleden - Wanneer mag ik een reactie verwachten?

Alle klachten die gemeld zijn door hans foppele