Klacht: Parkeren in Fahrenheitstraat Den Haag

op 15 november 2018 over Gemeente Den Haag in de categorie Gemeente

Als bewoners van de Fahrenheitstraat in Den Haag met beiden een auto (nodig ivm werk) betalen we per jaar flink om in onze wijk te mogen parkeren. Echter, we kunnen haast nooit plek vinden indien we thuis komen terwijl de winkels nog open zijn, daar winkelend publiek gratis kan parkeren. Hetzelfde gaat op voor onze fietsen, al hoeven we hier niet voor te betalen, maar er is gewoon maar net aan genoeg stallingsmogelijkheid in de wijk voor de fietsen van bewoners (die over het algemeen geen Eigen bergingsmogelijkheden voor de fietsen hebben), waardoor met fietsen van winkelend publiek erbij gewoonweg te weinig plek is. Vervolgens levert dit icm de luiheid van sommige mensen om fatsoenlijk te parkeren, overvolle stoepen op waar winkelend publiek zijn fiets massaal neerzet. Vervolgens veroorzaken omvallendegeduwde fietsen die naast autos staan weer voor vele honderden euro’s schade op die de eigenaar zelf kan betalen (want verzekering dekt niks en de dader neemt geen verantwoordelijkheid).

Betaald parkeren moet ook overdag gaan gelden, zodat ook het winkelend publiek meebetaald. Voorts zou het erg prettig zijn als de gemeente een of meer fietsenstallingen voor bewoners realiseert, zodat voldoende fiets-parkeermogelijkheden voor winkelend publiek vrijgehouden worden.
Voorts zouden fietscoaches op drukke winkelmomenten erg fijn zijn, die fietsers fatsoenlijk laten parkeren zodat de stoep toegankelijk blijft voor voetverkeer en schade aan auto's wordt voorkomen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gemeente Den Haag

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gemeente Den Haag nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door svanrosendaal