Klacht: Parkeerbeleid De la reyweg (kant van Zuiderpark)

op 20 februari 2018 over Gemeente Den Haag in de categorie Gemeente

Goedendag Gemeente Den Haag,

graag wilde ik weten wat de reden is van het besluit dat er een aanpassing is in betaald parkeren met name na 09u aan de zijde van de De la reyweg kant (Haagse Markt-Transvaal) want dit veroorzaakt een immens parkeer chaos voor mij en natuurlijk de overige bewoners die allen een parkeervergunning (gebiedszone 47012) bezitten maar géén parkeerplaats hebben in desbetreffende parkeerzone. Door de weeks is het nét een carpool zone bij ons in de wijk en zeker op marktdagen is het helemaal één grote drama om te parkeren aan de zijde van de De la reyweg (Rustenburg-Oostbroek) aangezien de meeste markt lieden hier parkeren want hier geldt nog betaald parkeren ná 18u wat zeer vervelend is want ook ik woon aan de kant van Rustenburg-Oostbroek, helaas mag ik niet parkeren aan de overzijde van de De la reyweg (kant Haagse markt) want de vergunning geldt niet aan die zijde ondanks de vele vrije beschikbare parkeer plekken die er zijn tenzij ik betaal bij een parkeer automaat om mijn voertuig daar neer te zetten, dan mag het wel! Door deze maatregel van betaald parkeren ná 09u aan die zijde heb ik tot 2 x toe een bekeuring gehad, is toch van de zotten dat er helemáál géén plaats is om te parkeren in je wijk en dat de gemeentelijke (handhavers) ondanks het natrekken van je kenteken je alnog een bekeuring uitschrijven ook al zien hun dat ik een bewoner ben van de zelfde straat alléén hebben hun als argument…Tja de vergunning geldt niet aan deze zijde! Is het géén optie om hier en met name de parkeer zone die ik eerder al aangaf ook betaald parkeren te maken ná 09u ipv 18u in de wijk ? Zodoende zal er méér parkeerplaatsen beschikbaar zijn in de straatwijk !

Als betaald parkeren ook hier in zal gaan ná 09u want dit is de grootste problematiek momenteel, de meeste mensen die hier parkeren en hun voertuig achterlaten zijn nauwelijks bewoners. Voertuigen worden hier in de ochtend neergezet en pas ná 17.30u weer opgehaald en zéker op de marktdagen. Is toch erg als ikzelf als bewoner met een parkeervergunning nergens in de wijk mijn voertuig kwijt kan en alsnog moet betalen bij een betaal automaat voor een parkeerplaats aan de overzijde van de De la reyweg anders heb ik wéér een bekeuring. Een parkeer plek voor de deur is tegenwoordig een droom, dat hoeft ook allemaal niet, alleen is het wel fijn om te kunnen parkeren in je eigen wijk waar je tenslotte een bewoner vergunninghouder van ben, dit schrijven is niet alleen namens mij maar tevens namens de vele buurtbewoners gericht naar de Gemeente Den Haag !

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gemeente Den Haag

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gemeente Den Haag nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht J R

2 jaren geleden - Dit is een bericht van Gemeente Den Haag afdeling Handhavingorganisatie die individueel gereageerd heeft om mijn mail.Geachte heer JRIn onderstaand bericht verwijst u naar de toegenomen parkeerdruk in uw straat als gevolg van een uitbreiding van de tijden waarop betaald parkeren geldt aan de overkant van De La Reyweg.In reactie hierop kan u ik melden dat deze wijziging voorkomt uit een evaluatie van het parkeerregime in Transvaal en het westelijk deel van de Schilderswijk. Hieruit bleek dat in een groot gedeelte van de wijk bewoners overdag parkeeroverlast ervoeren. Per 1 november 2017 geldt daarom in Transvaal betaald parkeren van maandag tot en met zaterdag van 9:00 tot 24:00 uur en op zondag van 18:00 tot 24:00 uur.Wij zijn ons er van bewust dat een uitbreiding van de reguleringstijden kan leiden tot overlast in aangrenzende gebieden, zoals bijvoorbeeld uw straat. Dit is de bekende olievlek-werking. We hebben hierover uit uw buurt meerdere klachten ontvangen.We houden de parkeersituatie in de omliggende gebieden logischerwijs in de gaten. Er zijn echter nog geen plannen om het parkeerregime in uw wijk ook te veranderen. Dit betekent dat we vooralsnog geen oplossing hebben voor de door u ervaren overlast.Met vriendelijke groet,Handhavingsorganisatie gemeente Den Haag

Alle klachten die gemeld zijn door J R