Klacht: Boete straat afval

op 01 oktober 2012 over Gemeente Den Haag in de categorie Gemeente

2 weken geleden kreeg ik een brief in de bus met een acceptgiro van 119 euro. Ik had mijn vuilnis buiten gezet op tijden dat het niet mocht. Althans dat wordt er gezegd. Dit kan ik helemaal niet gedaan hebben, aangezien mijn partner en ik allebei niet thuis waren op het moment dat wij zogenaamd onze vuilnis buiten hebben gezet. Wij zouden het buiten gezet hebben op 15 augustus ’s middags. Als bewijsstuk hebben zij een hele onduidelijke foto toegevoegd van een enveloppe aan mij gericht. deze foto is gemaakt om 2 uur ’s middags. Het kan alleen mijn vuilnis niet geweest zijn, wij zetten altijd pas om half 12 ’s avonds onze vuilnis buiten aangezien we allebei de hele dag werken, en mijn partner na zijn werk gelijk naar zoetermeer gaat om te oefenen met zijn band. hij is pas om kwart over 11 thuis. de enveloppe die als bewijsstuk is gefotografeerd kan dan wel aan mij geadresseerd zijn, maar wij scheuren onze enveloppe en geopende post altijd doormidden voor wij deze weggooien. Ook is het een enveloppe waar mijn naam gedrukt opstaat en mijn partners naam bij is geschreven met pen. Wij krijgen nooit post op allebei onze namen. En deze post heb ik ook nooit ontvangen. Wij krijgen regelmatig post van onze buren in de bus, of van oud bewoners van ons adres. Wij retouneren deze post altijd of gooien het in de brievenbus bij de goede buren. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat onze buren hetzelfde doen. Wij zijn om kwart voor acht ’s ochtends allebei vertrokken naar ons werk, en waren pas om kwart over 11 thuis. dus hoe kan onze vuilnis om 2 uur ’s middags hebben buitengestaan? Elke donderdag is het hier voor de deur een troep omdat bijna niemand hun vuilniszakken dichtknoopt, de hele straat ligt vol met afval. hier wordt nooit wat aangedaan. en ik krijg een boete voor vuilnis die niet van mij is? 2 maanden geleden stond hier een week lang een bank voor het portiek, na een week werden wij ’s nachts wakker gemaakt door de brandweer met de mededeling dat de bank in de brand stond en we misschien ons huis uit moesten, dit hoefde gelukkig niet maar de kinderkamer heeft wel roodschade opgelopen, en het huis heeft een week naar brand geroken. ook hier heeft geen van onze buren ooit wat van gehoord. ik vind het onterecht dat ik dus deze boete heb gekregen.

Ik wil dat deze boete kwijtgescholden wordt, en dat ze hier beter gaan opletten op afval in de straat. Misschien dat als er hier strengere controles gehouden worden ik eindelijk op donderdagochtend niet bang hoef te zijn dat ik in een open gewaaide vuilniszak stap of uitglij over een bananenschil.

Alle klachten die gemeld zijn door Mdewit