Klacht: 2 en half jaar in start fase

op 06 augustus 2012 over Gemeente Den Haag in de categorie Gemeente

Wij, gezin met 1 kind (4jaar) zijn al vanaf maart 2009 bezig om in het schuldtraject te komen. Vanaf 2009 leven wij van leefgeld, maar niks is afbetaald of een regeling getroffen. Heb een half jaar geleden een klacht in gediend. Hieruit kwam de conclusie dat inderdaad ons dossier door is geschoven naar maar liefst 6 consulenten! Zij keken erin en schoven weer door, er is echt niets aan gedaan. Nu hebben wij weer een nieuwe consulente en die doet mij een partij moeilijk. Vaak krijgen wij geen leefgeld, terwijl er genoeg op de rekening staat van de belastingteruggave (over de 7000)Soms komt het voor dat wij 60 euro krijgen voor heel de maand. De schulden lopen uiteraard op, beslagleggingen liggen bij de baas op tafel, komt minder inkomsten in. En de schuld ligt bij ons, althans dat wordt telkens gezegd. Wij zijn ten alle tijden verantwoordelijk! Als zij op tijd en netjes ons hadden geholpen waren er geen beslagleggingen, dat is mijn mening. Zelfs de rechter heeft ons netjes weg gestuurd omdat de gemeente de zaken niet op orde hadden. Nu deze week hebben we weer geen geld. Wat moeten wij nu doen, wat kunnen wij doen? Het is echt te gek voor woorden, een gedetineerde heeft het zelfs beter dan ons. Wij hebben niemand ooit wat misdaan, wij hebben een fout gemaakt met een aankoop van een huis. En tijdens de zwangerschap verloor ik mijn baan. Wij doen niemand wat kwaad en toch worden wij behandeld als grof vuil. De maat is nu echt vol! Wij hebben nu een dame van de 2e kamer achter ons staan en zij wilt met mij op tv bij de ombudsman, ik twijfel want waar leidt dit naar toe? Wat nu?!

Wij zijn tevreden als wij eindelijk onze schulden kunnen aflossen. Vriendelijkheid is ook gewenst =)

Alle klachten die gemeld zijn door famhoogeveen