Klacht: Geluidsoverlast

op 15 augustus 2017 over Roompot in de categorie Vakantieparken

Op 22 juni j.l. heb ik een huisje geboekt bij Roompot (Boomhiemke op Ameland).
Omdat wij dit huisje al eerder hebben gehuurd heb ik voorkeur hiervoor uitgesproken en (tegen betaling van een voorkeurstoeslag) ook vanaf 11 augustus j.l. kunnen huren.
Naar nu blijkt wordt er achter ons huisje (slechts gescheiden door een strookje bomen/struiken) op het naast gelegen terrein gewerkt aan een nieuwe inrichting van de locatie. Er daarbij gebruik gemaakt van een aantal graafmachines en de werkzaamheden starten rond 07.45 uur ’s morgens. De eerste dagen geen last van gehad (weekend en bouwvak), maar sinds de 15e is de overlast (naast geluid ook stank van machines en grondlucht) begonnen.
Wij hebben dit huisje gehuurd t/m vrijdag de 25e. Na een eerste bezoek aan de receptie werd ons de mededeling gedaan dat er sprake is van een fout, want de werkzaamheden zouden pas de 1e september mogen beginnen (wat logisch lijkt na het seizoen). Omdat de werkzaamheden niet stopten zijn we opnieuw naar de receptie gegaan en daar werd ons medegedeeld dat er ‘niets aan te doen viel’.
De werkzaamheden worden verricht op een locatie die niet van Roompot is en wij hebben ‘pech’. Op mijn vraag of men dan niet wist/weet dat er werkzaamheden naast de huisjes werd/wordt verricht kwam een ontkennend antwoord. Het lijkt mij toch dat Roompot op de hoogte is van de werkzaamheden direct naast hun vakantiepark en daarover op zorgvuldige manier had moeten communiceren (zeker als er een voorkeurshuisje al in juni wordt aangevraagd!).

Wij zijn tevreden met een ander huisje (weg van de herrie en stank) of volledige compensatie van de gemaakte kosten en vooral een respectvolle benadering. De reactie van de manager was beneden peil (ik kan u niets anders zeggen dan dat de receptioniste u al heeft aangegeven).

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roompot over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roompot een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roompot

Heeft op 15 augustus 2017 om 15:30 geantwoord