Klacht: geluidoverlast in stilte coupe

op 31 juli 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

op 22-07 en 30-07 was het verblijf in de stiltecoupe op het traject utrecht nijmegen vv. zeer onaangenaam. het verblijf van buitenlandse gezinnen gaf door intens babygehuil en hard gepraat veel overlast. op mijn verzoek tot stilte in duits en engels en nederlands werd geen gehoor gegeven. ook de controleurs grepen niet in.
verplaatsing naar een andere coupe had wegens het feit dat die vol was,geen zin.

ik ben tevreden indien de controleurs aan de overlastbezorgers aangeven dat men geen overlast moet geven.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 01 augustus 2017 om 14:57 geantwoord

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 31 juli 2017 via Klacht.nl hebben ontvangen. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van NS. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar NS op te sturen? Dan kan dat door de e-mail die u van de Klantenservice van NS ontvangt te beantwoorden.

Graag reageer ik op uw reiservaringen van 22 en 30 juli 2017. Ik vind het vervelend dat u hinder heeft ondervonden van medereizigers in de stiltezone.

Wij verwachten van onze reizigers dat zij zich houden aan de huisregels, ook die in onze stiltecoupé's. De stiltezones in onze treinen worden aangeduid door middel van een transparante strook aan de bovenzijde van de ramen. Hierdoor is het zowel van buitenaf als in de trein duidelijk te zien dat het om een stiltezone gaat. Anders dan met het wettelijk rookverbod in de treinen is naleving niet afdwingbaar; het is slechts een aanbeveling voor reizigers om voldoende rekening met elkaar te houden door (enige) stilte te bewaren. U mag uiteraard uw medereizigers er op aanspreken als dit niet het geval is. Levert dit niet het gewenste resultaat op, dan kunt u de conducteur vragen de bewuste reiziger(s) aan te spreken.

Het spijt mij te lezen dat in uw geval de conducteur zelf niet het initiatief heeft genomen om de reizigers te vragen de stiltezone te respecteren. Uw klacht hierover heb ik dan ook voor u, onder vermelding van het specifieke traject, doorgegeven aan ons management.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door harin187