Klacht: Gelogen over oorzaak defect

op 25 januari 2018 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Een Iphone een jaar geleden gekocht, een maand geleden uit de verpakking gehaald (aangezien het dezelfde telefoon was heb de oude zo lang mogelijk gebruikt). Deze bleek nieuw uit doos een defecte camera te hebben. Opgestuurd via t-mobile, iRMATMOB15181079. Anderhalve week later telefoon teruggekregen, met een brief erbij dat de garantie niet meer geldig was in verband met water, stoot of valschade. contact gezocht met t-mobile, zij kunnen niets voor mij betekenen aangezien de reparateur de expertise heeft uitgevoerd. Ik zou een second opinion moeten aanvragen.

Inmiddels is mijn toestel gerepareerd via Apple, onder garantie, met erbij een verklaring dat ik nog steeds een jaar garantie heb. Dynafix durft mij via mijn provider dus een brief onder mijn neus te schuiven met leugens. Mijn telefoon is anderhalve week weg, leentoestellen kennen ze niet, en mijn toestel is voor zover apple kon beoordelen niet eens open geweest. Op radar staat het vol van dit soort verhalen. T-mobile heeft inmiddels al 3x foto’s opgevraagd van deze reparatie zeggen ze, maar Dynafix reageert niet.

Z.s.m. reageren op het contactverzoek van t-mobile.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

5 maanden geleden - Geachte klant, Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie danwel het toestel waar dit om gaat? Dan kijken wij graag mee naar uw case. Hopende van u te vernemen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare-team.

Reactie van de melder van de klacht Jordy Stoffels

5 maanden geleden - U neemt schijnbaar niet eens de moeite om mijn klacht te lezen. Het irma nummer staat er notabene in. Bedroevend...

Bericht van Dynafix

5 maanden geleden - Geachte klant, Dit hebben wij schijnbaar over het hoofd gezien, onze welgemeende excuses hiervoor. Wanneer we de reparatiegegevens erbij pakken zien we dat het toestel is aangemeld met als klacht dat het om een refurbished toestel zou gaan. Hier kunnen wij als reparatiedienst niets mee doen. Met deze reden is het toestel dan ook ongerepareerd retour gezonden. Wanneer we de pakbon erbij pakken zien we dat hier een foutieve text op staat. Er is géén sprake van fysieke of vochtschade en het toestel valt ook nog gewoon binnen garantie. In het systeem van Apple is een garantiecheck gedaan waarbij is gebleken dat de geschatte aankoopdatum 27-12-2017 zou zijn. Het is uiteraard niet de bedoeling dat u het toestel retour ontvangt met een melding die niet correct is. Nogmaals onze welgemeende excuses hiervoor. De reden dat het toestel is geretourneerd is dat er geen defect is gevonden en dat wij niets kunnen met een melding dat het een refurbished toestel zou betreffen. Dit zijn zaken die u met uw leverancier/provider dient op te pakken. U geeft aan dat het toestel inmiddels is 'gerepareerd' door Apple zelf. Het is ons niet helemaal duidelijk wat er precies gerepareerd hoort te worden daar er geen defecten zijn benoemd of geconstateerd. Kunt u hier verdere uitleg over geven? Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Jordy Stoffels

5 maanden geleden - De klachtomschrijving was dat de camera het niet deed. Dit staat ook duidelijk vermeld. Het vermoeden dat het om een refurbished toestel zou gaan is als extra informatie opgenomen. Ik verwijs u graag naar t-mobile aangezien zij de reparatie opgezet hebben voor mij.

Bericht van Dynafix

5 maanden geleden - Geachte klant, Er is tijdens de aanmelding geen enkele melding gemaakt over problemen met de camera. Dit is is de omschrijving welke wij hebben ontvangen: klant heeft toestel aangekocht op 8-12-2016 , heeft deze voor het eerst geopend op 26-12-2017. Bij het openen van het toestel stond deze al aan , dhr heeft daarbij contact gezocht met apple en hier bestaat her vermoeden dat het gaat om een refurbish toestel. dit is bij apple in onderzoek. Zoals u ziet waren wij dan ook niet op de hoogte van eventuele camera problemen. Met alleen de melding dat het wellicht een refurbished toestel betreft kunnen wij spijtig genoeg niets. Wij willen u dan ook vragen om deze klacht verder naar T-Mobile te richten daar zij ons niet van volledige informatie hebben voorzien. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Jordy Stoffels

5 maanden geleden - Op de reparatieorder die ik heb staat het duidelijk vermeld. Ik neem aan dat jullie hetzelfde bij de telefoon hadden zitten als mij. Wat jullie vervolgens wel of niet in jullie systeem zetten of laten staan is vast en zeker een mooie manier om iets in te dekken, maar als ik de reparatieorder uitgeprint meekrijg van t-mobile niet de allerbeste tactiek. Ik heb het verhaal doorgegeven aan mijn rechtsbijstand, verdere communicatie verloopt nu via Arag. Ik ben er helemaal klaar mee en hoop nooit meer door jullie benaderd te worden.

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 14 februari 2018 om 09:46 geantwoord

Geachte klant,

Daar u in uw laatste bericht aangeeft dat verdere communicatie via ARAG verloopt en de klacht hier niet heeft gesloten zullen wij dit alsnog doen. Mocht u zelf toch nog verdere vragen hebben, dan kunt u altijd reageren op een gesloten klacht of contact met ons opnemen via mail, telefonisch of via social media.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door Jordy Stoffels