Klacht: Geldwolven

op 15 januari 2016 over Stichting Dimence in de categorie Zorginstellingen

Afgelopen half jaar is mijn moeder middels een rechterlijke machtiging opgenomen bij Dimence Locatie Eerderlaan te Zwolle.
Zowel het verpleegde personeel als de familie gaf aan dat het een positieve invloed zo hebben als mijn moeder in de weekenden thuis zou zijn.
Nu kwamen de kerstdagen en oud en nieuw in het verschiet en hebben wij het verzoek dan ook gedaan als ze ten minste deze dagen ook naar huis zo mogen. Medisch was het verantwoord want ze wat haar tijd daar inmiddels wel uit.
Nu werd er door mevr. Heima en het afdelingshoofd, Mevr. F. Van Dijk stellig beweerd dat niet mogelijk zou zijn omdat de zorgverzekeraar dit niet zou toestaan. Na contact opgenomen te hebben met Zilveren Kruis werd dit dan ook totaal ontkracht. Ik heb toen na veel telefoontjes eindelijk contact gekregen met mevr. Heima. Toen ik het verhaal uitgelegd had antwoordde zij mij letterlijk als we iedereen met verlof sturen zijn we binnen de kortste keren failliet. Na mijn ongenoegen daarna geuit te hebben bij het afdelingshoofd vertelde deze mevrouw mij ook dat dat hun beleid was.
Nou blijkt het wettelijk vast gelegd te zijn dat patiënten met een RM recht hebben op kort verlof, en huisregels enkel bedoeld te zijn voor een georganiseerde samenleving binnen de gesloten afdeling, die overigens niet eens zo gesloten blijkt te zijn.
Kortom deze organisatie ligt over de rug van patiënten de zorgverzekeraars op en verdiend bakken met geld door de familie onjuiste informatie te geven

Als zowel mevr Heima als mevr Van Dijk haar excuus schriftelijk aanbieden,
Hun eigenpersoneel eerlijk ingelicht worden over de Nederlandse wet.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Stichting Dimence

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stichting Dimence over deze klacht.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Stichting Dimence nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Stichting Dimence in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stichting Dimence een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stichting Dimence

Heeft op 01 augustus 2016 om 09:41 geantwoord

Beste Kevin,

Vervelend dat het voor u zo is gelopen. U kunt zich wenden tot de klachtenfunctionaris van de stichting Dimence klachten@dimence.nl, 038 469 2476 of 038 469 2478. U kunt uw klacht ook neerleggen bij onze onafhankelijke klachtencommissie. Op de website van de Dimence vindt u meer informatie over hoe u dit kunt doen: www.dimence.nl/klachtenbehandeling.

We wensen u veel succes en hopen op een goede afhandeling.

Alle klachten die gemeld zijn door Kevin Nijhof