Klacht: Geld terug

op 11 mei 2020 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Mijn droom reis naar Zuid-Korea gaat helaas niet door. Ik zou over 2 weken vertrekken. Nu is Cheaptickets op geen enkele manier bereikbaar. Wel kreeg automatisch bericht van Cheaptickets dat de vlucht geannuleerd is. Ik heb contact opgenomen met Korean Air om te vragen hoe het zit met restitutie. Korean Air vertelde mij dat ik recht heb op mijn geld terug, alleen dat ik dit via Cheaptickets moet regelen omdat ik het geldbedrag aan hun heb overgemaakt. Ook heeft de mevrouw van Korean Air mij verteld dat Cheaptickets het geld al teruggestort heeft op hun rekening. Ik wil graag binnen korte termijn mijn geld terug, en ik hoop dat ik het op deze manier kan bereiken.

Ik ben tevreden wanneer ik mijn geld terug heb.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Cheaptickets.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cheaptickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cheaptickets.nl

Heeft op 19 mei 2020 om 14:51 geantwoord

Beste Sharette,

Door de enorme drukte is het helaas niet mogelijk al onze klanten tijdig te informerenof te beantwoorden. Mijn excuses daarvoor.

Je vlucht is geannuleerd. Op 22 april is er een annuleringsbevestiging verzonden. De restitutie is ingediend. Door de drukte bij luchtvaartmaatschappijen kan het langer duren voordat de annulering verwerkt is. Wanneer we de restitutie ontvangen hebben wordt het teruggestort naar de rekening waarmee je de boeking oorspronkelijk betaald hebt.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Moniek
Klantenservice Cheaptickets.nl

Heeft op 19 mei 2020 om 15:28 geantwoord

Korean Air heeft het geldbedrag 12 Mei naar Cheaptickets overgemaakt. Dit zou betekenen dat Cheaptickets het geld van mijn vliegticket al binnen moet hebben.

Bericht van Cheaptickets.nl

3 maanden geleden - Beste Sharette,Cheaptickets is druk bezig met het aanvragen van teruggaves en het verwerken van terugbetalingen. Je kunt je misschien voorstellen dat dit iets langer duurt. Ik zal intern nagaan of de restitutie inderdaad ontvangen is. Zo ja dan wordt het uiteraard zo snel mogelijk teruggestort.Met vriendelijke groet,Moniek Klantenservice Cheaptickets.nl

Alle klachten die gemeld zijn door sharetterenee