Klacht: geld tegoed wordt maar niet overgemaakt

op 29 september 2017 over JuroFoon in de categorie Juridisch

In verband met het opzeggen van mijn lidmaatschap (dat ik voor het hele jaar vooruit betaald had) heb ik geld tegoed van “Jurofoon” (tegenwoordig “HelloLaw”).

Al wekenlang krijg ik van Debbie Goossens (Office Assistant General) per email de reactie dat “de systemen niet werken”.

Internetbankieren en een bedrag overmaken staat m.i. los van “de systemen” (en internet werkt dus wel anders kan er ook niet gemaild worden). Hoe een en ander in de administratie en “de systemen” verwerkt wordt hoeft niet het probleem van de klant te zijn!

Ook na een ingebrekestelling (daar moeten juristen toch de oren bij spitsen?) krijg ik gewoon geen enkele reactie meer.

Op 15 september heb ik een van de juristen (Geoffrey Ceunen) aan de telefoon gehad, die een en ander door zou geven aan de administratie maar ik heb ook daarna niets meer gehoord.

Als mijn geld (en nu graag binnen een week) op mijn rekening staat.

Vooralsnog heb ik deze reactie niet openbaar gezet, maar dta doe ik volgende week wel. En niet alleen hier.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar JuroFoon over deze klacht.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat JuroFoon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

JuroFoon

Heeft op 03 oktober 2017 om 11:25 geantwoord

Beste heer, mevrouw van Sint Maartensdijk,

Uw verzoek ligt op dit moment bij de financiële administratie. Alvorens het bedrag gecrediteerd kan worden dient er een controle van uw betaling plaats te vinden. Hierbij zijn we ook afhankelijk van derde partijen waardoor het proces wat vertraging heeft opgelopen. We doen dan ook ons best om uw verzoek zo spoedig mogelijk af te handelen. U kunt het geld dan ook zo snel als mogelijk op uw rekening verwachten.

Hellolaw

Heeft op 03 oktober 2017 om 17:52 geantwoord

Wat een onzin antwoord (dat ik al meerdere keren heb gehoord trouwens... dossier vorming is kennelijk niet het sterkte punt van deze juristen?). Mijn verzoek ligt er al sinds half JULI en ik heb meerdere malen een bewijs van de betaling van mijn lidmaatschapsgeld meegestuurd dus dat is al gecontroleerd. Dat Jurofoon/HellowLaw afhankelijk zou zijn van derden houdt geen enkele steek en dat zou elke jurist ook moeten weten. Bovendien heb IK met die derden niets te maken, ik heb te maken met Jurofoon/HellowLaw. Daarnaast is er verschil tussen crediteren (dat is een boekhoudkundig ding) en een teveel bedrag terug storten (dat kan elke malloot met toegang tot internetbankieren). Terugbellen vertikt men en aan het feit dat ik zelfs een ingebrekestelling (!! en dan moet bij juristen toch een belletje gaan rinkelen?) wordt gemakshalve ook maar voorbij gegaan. Belachelijke en schofferende handelswijze, om maar te zwijgen over juridisch gezien helemaal fout, juristen onwaardig!

Alle klachten die gemeld zijn door 61Aker25