Klacht: Geld retour ivm ondeugdelijk toestel

op 10 juli 2012 over Groupon in de categorie Coupon Sites

Ik heb via Groupon een iPhone geleverd gekregen via een deal.
Deze Iphone is beschadigd en de oplader is kapot.
Ik heb gebeld met Groupon en zij hebben mij doorverwezen naar Swissdeal.
Tevens gaf Groupon aan dat ik enige beschadiging kon verwachten omdat het een tweedehands/gebruikt toestel zou zijn. Daar ga ik niet mee akkoord. De tekst in de deal luidt als volgt:
“Deze iPhones zijn refurbished, dit betekent dat de producten na fabricage een kwaliteitstest niet goed doorstaan hebben. Na reparatie zijn deze opnieuw gecertificeerd door de fabrikant. Ze zijn dan ook qua kwaliteit geheel te beschouwen als nieuw, zo zit er bijvoorbeeld ook gewoon garantie van een 1 jaar op, geleverd door Eprokom.”

Dat betekent dat het toestel niet door een gebruiker gebruikt mag zijn. Dit toestel vertoont duidelijk gebruikssporen (namelijk gebruiksvuil en -krassen). Ik mag veronderstellen, gezien de bovenstaande tekst, dat het toestel direct vanaf Apple (oftewel de opdrachtgever van de fabrikant), via Eprokom bij de koper terecht komt. Ik kan me niet voorstellen dat de fabrikant het toestel dat ik nu heb ontvangen opnieuw heeft gecertificeerd. In ieder geval is het niet geheel als nieuw te beschouwen, zoals ik mag verwachten en zoals in de tekst wordt voorgehouden. Ik accepteer dit toestel niet, omdat het niet correspondeert met de deal.

Ik wil het toestel retour sturen, en mijn geld terug ontvangen.
Ik heb diverse malen contact met Groupon gehad, er is mij toegezegd dat ik het toestel terug mag sturen, en dat ik dan mijn geld terug gestort krijg.
Ik moet daarvoor eerst wel een retouradres van Swissdeal ontvangen. Echter Swissdeal is niet bereikbaar (mail/telefoon).
Telkens zegt Groupon er achteraan te gaan, maar er gebeurt niets. Het gaat hier enkel om het achterhalen van een adres!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Groupon in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Groupon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Leontine2012