Klacht: Geld pas na 30 dagen terug

op 25 mei 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een label gekocht die ik niet meer ga gebruiken omdat UPS geen douaneformulier erbij leveren en er geen duidelijke uitleg is voor partieculieren om dit te doen.

Nu lees ik dat dit pas dat een terugbetaling pas na 30 dagen na het maken van het label kan worden aangevraagd!? Ik eis dat mijn geld voor label 1ZT8V96BDG07775429 zo spoedig mogelijk terug komt op mijn rekening en niet pas na 30 dagen!
Ik heb heb het geld niet voor het oprapen!!

Als ik zo snel mogelijk een terugbetaling ontvang en niet pas na 30 dagen!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 25 mei 2021 om 10:27 geantwoord

Beste Kelsey,

Bedankt voor uw bericht

Wat spijtig om te horen dat u niet de service heeft ervaren die we graag zouden bieden.Ons excuses hiervoor.
We bedanken u dit kenbaar aan ons te hebben gemaakt en zullen dit intern bespreken en verbeteren waar mogelijk.

Ik adviseer u om het onderstaande te volgen voor een terug betaling:

Als een zending meer dan 24 uur geleden is aangemaakt, maar u heeft een account bij UPS, kunt u de zending nog steeds annuleren.

1. Log in op ups.com
2. Klik rechtsboven op de profielnaam en vervolgens op Accountnummer en betalingsopties
3. Selecteer in het dropdown-menu “Account toevoegen” en volg alle stappen
4. Selecteer Traceren bovenaan de pagina, klik op Volgende en selecteer de zending om deze vervolgens te annuleren.
Wanneer een zending wordt geannuleerd, duurt het 30 dagen met iDeal voordat UPS de transactie uitvoert en 10 dagen wanneer het een label betreft dat is betaald met Paypal.
Wanneer een label met een creditcard wordt betaald, wordt het geld door de bank vastgehouden totdat het label wordt gebruikt.
U kunt de verzending annuleren om het geld weer ter beschikking te stellen.
Als geen van het bovenstaande werkt, kunt u de details van de transactie zoals gezien vanaf u bank naar Incasso's sturen.
Woont u in Nederland is het [email protected]
Woont u in België is het [email protected]

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Ons excuses voor het ervaren ongemak.

Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

UPS Customer Service
Belgium The Netherlands

Heeft op 25 mei 2021 om 10:35 geantwoord

Ik heb een mail gestuurd naar het Nederlandse email adres omdat er geen label in mijn account staat, ik was op dat moment niet ingelogd. Graag zo spoedig mogelijk oppakken. Heb het geld zo spoedig mogelijk nodig.

Alle klachten die gemeld zijn door Kelsey van Reeken