Klacht: Geld na een half jaar nog steeds niet ontvangen.

op 29 juni 2017 over Jisells in de categorie Online Reisbureaus

Ik heb bij Jisells een 2 persoonsreis naar Venetie geboekt in juni 2016. Hiervoor heb ik toen waarborgsom betaald van 100 euro d.d. 02.06.2016. De rest van het bedrag, 228,00 euro, moest betaald worden voor 28.12.2016. Dit bedrag heb ik overgemaakt op 21.12.2016. Vervolgens kreeg ik eind december een annuleringsbevestiging. Dit kwam niet van mijn kant vandaan dus heb ik gebeld en toen werd ik eerst nog beschuldigd van het niet betalen van het totale bedrag. Ik heb hier toen bewijs voor aangeleverd en toen bleek dat de reis was afgezegd door gebrek aan deelnemers.

Ik kreeg toen een vervangende reis aangeboden maar heb dit afgeslagen omdat we alleen in deze specifieke periode konden. Ik zou vervolgens mijn geld terug ontvangen. Prima.

Op 17.02.2017 kreeg ik mijn waarborgsom van € 100,00 teruggestort. Na nog een keer bewijs voor de betaling van €228,00 te hebben geleverd en ontelbare mails en telefoontjes heb ik tot de dag van vandaag, een half jaar later, nog niet het volledig betaalde bedrag terug mogen ontvangen.

Dit staat op de site van Jisells:

11. ANULERING DOOR DE REISORGANISATOR

a). Voor alle reisplekken geldt een minimumaantal van 50 deelnemende personen. Als dit minimum niet wordt bereikt, kan de reisorganisator de reis binnen 14 dagen voor vertrek annuleren.

b). De reisorganisator zal de cliënt onmiddellijk na kennisneming, uiterlijk 14 dagen voor vertrek, een verklaring sturen, zoals vermeld onder 11.a).

c). Als de reisorganisator annuleert, dient de cliënt een reis te worden aangebonden voor ten minste hetzelfde bedrag, mits een reis zonder extra kosten mogelijk is.

d). Als de reiziger geen gebruik wenst te maken van de rechten die vermeld staan onder 11.c) wordt het betaalde bedrag uiterlijk binnen 30 dagen terugbetaald.

Als ik mijn geld terug heb ontvangen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Jisells over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Melissa Hardam