Klacht: Geld afgeschreven, geen tickets ontvangen

op 20 juni 2017 over GlobalCollect in de categorie Betalingsdiensten

Maandag19-06-2017 vliegtickets geboekt op de website van turkish airlines en deze betaald met IDEAL.
Ik heb gekozen voor SNS bank en ben daarna terechtgekomen op de IDEAL betaalpagina van SNS bank.
Hier heb ik mijn bankrekeningnummer ingevuld en een bedrag van € 593,52 betaald.
Ik kreeg de melding ‘U hebt betaald’.
Hierna heb ik op internet bankieren gekeken en zag dat het bedrag wel is afgeschreven maar ik heb geen bevestigingsmail met tickets ontvangen.
Vandaag gebeld met Turkish Airlines en die zeggen dat ze de boeking gecanceld hebben omdat er niet betaald is.
Het geld is afgeschreven door GLOBAL COLLECT BV met rekeningnummer NL79 INGB 0651 8927 24

Ik ben tevreden wanneer het bedrag dat ten onrechte afgeschreven is weer volledig teruggestort wordt op mijn bankrekening.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar GlobalCollect over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door GlobalCollect in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat GlobalCollect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GlobalCollect

Heeft op 21 juni 2017 om 10:39 geantwoord

21-Jun-2017, Jeannette Khiralla per email geinformeerd. Email is verstuurd via cs@ingenico.com. Uitgelegd wie Ingenico ePayments is en wat onze bedrijfsactiviteit is. Uitgelegd namens welke organisatie wij deze afschrijving hebben verwerkt. Geadviseerd om rechtstreeks contact op te nemen met de organisatie, waar de bestelling is geplaatst. Met Vriendelijke Groet, Customer Service

Heeft op 21 juni 2017 om 16:17 geantwoord

Zeer slechte oplossing, ik heb gevraagd mijn geld terug te storten en niet alsnog de betaling aan Turkish Airline te doen, dit had direct na mijn reservering en betaling gedaan moeten worden, hadden we al deze ellende niet gehad.
Ik heb Ingenico ePayments geantwoord dat ik hen niet meer vertrouw, ik boek en betaal online om direct mijn reservering en tickets via de mail te ontvangen.
Ingenico zegt de betaling nu gedaan te hebben en dan zou ik er nu alsnog zelf achteraan moeten!!
Maandag heeft Turkish Airlines aan ons bevestigd dat de reservering gecanceld is omdat er niet betaald is, reservering bestaat dus niet meer.

De enige goede oplossing is mijn geld terug!

Alle klachten die gemeld zijn door Jeannette34