Klacht: Geen werkend toilet in trein NS met reisduur van 2.40 uur

op 14 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer/mevrouw,

wij hebben een klacht ten aanzien van de NS.

Afgelopen zaterdag namen wij om 11:46 de trein vanuit Groningen richting Den Haag om op Schiphol te eindigen. Ter hoogte van Hoogeveen moest mijn vriendin naar het toilet. Toen ze door de trein liep bleek dat het eerste toilet defect was en hiervan zat de deur dan ook op slot. Toen ze bij het tweede toilet in de trein kwam, bleek dat deze tot de rand toe vol zat met urine, ontlasting en papier. Deze zat dus goed verstopt. U zult waarschijnlijk begrijpen dat het niet te doen is om het vanaf Hoogeveen op te houden tot aan Schiphol. Het gevolg was dan ook dat we er in Zwolle al uit moesten om naar het toilet te gaan. Gelukkig waren we extra vroeg vertrokken vanuit Groningen (dit omdat we al niet zoveel vertrouwen hebben in de NS) en waren we dus op tijd op Schiphol.

Wij vinden het ongekend en nog steeds ongelooflijk dat dit überhaupt kan gebeuren. Hier had in Groningen in de tijd dat de trein stil stond gelijk iets aan moeten gebeuren. Het kan toch niet zo zijn dat je zonder minimaal 1 werkend toilet helemaal vanuit Groningen naar Den Haag toe rijd? U maakt ons niet wijs dat daar geen tijd of mogelijkheid voor is geweest. En tevens gaat het er bij ons niet in dat u als organisatie hier niet van op de hoogte was op dat moment. Wij gaan er namelijk vanuit dat dit na aankomst/voor vertrek gecontroleerd wordt.
Wat we verder nog vreemd vonden was dat er geen mogelijkheid was om ons te beklagen bij een medewerker van de NS, want deze zat op dat moment niet in de trein.

De ergernis zit hem voornamelijk in het feit dat we hadden besloten ‘lekker’ de trein te nemen, maar dat we hier weer verschrikkelijk in teleurgesteld zijn. Hoe wil je als NS in vredesnaam het treinreizen bevorderen als dit soort problemen zich nog voordoen?

Wij vragen u op korte termijn een antwoord te geven op deze mail. En hierbij willen wij graag het volgende weten:

- Hoe kan iets dergelijks gebeuren?
- Wat doet de NS normaliter om dit soort situaties te voorkomen?
- Komen dit soort klachten ook terecht bij het hoger management?

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 23 januari 2014 om 09:51 geantwoord

Klant uitleg gegeven over reiniging van faciliteiten in de trein en klacht doorgezet naar verantwoordelijke afdeling.

Alle klachten die gemeld zijn door VisJoo