Klacht: Geen vervangende vlucht/refund bij onmogelijke overstap

MyrtPrz op 21 september 2021 over Schipholtickets.nl‎ in de categorie Online Vliegtickets

Op 5 maart 2020 vloog ik van Amsterdam naar Nieuw-Zeeland. Op 28 maart 2020 zou ik terugvliegen via Hong Kong. Hong Kong maakte echter bekend dat zij haar grenzen op 23 maart zou sluiten, wat ook zou betekenen dat ik de vlucht niet op mocht en de overstap dus niet mogelijk was. Ik heb uren gebeld met Schipholtickets en duizenden mails verstuurd, maar zonder succes. Ik heb drie weken extra in Nieuw-Zeeland moeten blijven totdat Nederland mij kon repatriëren. Schipholtickets heeft sinds twee maanden geleden geen meer contact met mij opgenomen en ik heb nog geen refund o.i.d. gezien. We zijn ondertussen anderhalf jaar verder.

Twee maanden geleden heb ik een klacht op Klachtenkompas geplaatst. Schipholtickets reageerde hierop en verzekerde me dat ze mijn case hadden opgepakt. Ze verzochten mij per mail te reageren en lieten mij vervolgens weten dat zij mijn refund bij de airline hadden opgevraagd. Na 6 weken niks nieuws gehoord te hebben, heb ik hen op 6 september jl. laten weten dat ik na 14 dagen juridische stappen zou ondernemen, indien ik nog niks had gehoord. Vandaag heb ik Schipholtickets per mail een aangetekende brief verzonden. Als antwoord kreeg ik terug dat het e-mailadres niet meer in gebruik was…

De service van Schipholtickets is ronduit belachelijk evenals het feit dat ik mijn geld, waar ik recht op heb, niet terug krijg. Dit staat ook wel bekend als stelen.

Ik eis de terugbetaling van mijn retourticketprijs. Ik betaalde voor mijn ticket in totaal 697,43 EUR. Aangezien mijn terugvlucht niet door kon gaan moet Schipholtickets de helft, EUR 348,72, volgens de Europese Verordening binnen zeven dagen terugbetalen (we zijn anderhalf jaar verder). Naast deze vergoeding heb ik ook recht op verzorging. Dit houdt in dat Schipholtickets verantwoordelijk is voor maaltijden, vervoers- en telefoonkosten en hotelovernachtingen. Dat staat in artikel 9 van de Europese Verordening 261/2004. Omdat ik deze bedragen heb voorgeschoten, heb ik schade geleden. Volgens artikel 19 van het Verdrag van Montreal moet Schipholtickets deze kosten nu vergoeden. Door de annulering heb ik de volgende kosten gemaakt:
• maaltijd-,hotel- en vervoerskosten: € 719,94

Ik verzoek Schipholtickets het totaalbedrag van € 1.068,66 binnen 14 dagen over te maken op mijn bankrekening Gebeurt dit niet? Dan kan ik een klacht indienen bij de Inspectie Leefomgeving en Transport en/of de Autoriteit Consument en Markt. Of ik kan besluiten Schipholtickets te dagvaarden. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schipholtickets.nl‎

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schipholtickets.nl‎ nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MyrtPrz