Klacht: Geen vergoeding verzekerd boek!

op 27 juli 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Ik ben blijkbaar niet de enige,want ook hier kan ik geen aanspraak maken op de verzekering van van Dijk.Mijn dochter kwam er 1 dag voor het inleveren achter dat haar boek Stepping stones(Engels) gestolen was.In eerste instantie werd in een mail door van Dijk gezegd dat schade tijdens het schooljaar gemeld moet worden.Toen ik antwoordde dat de inleverdag toch de laatste schooldag is,kwam ook hier ineens de beruchte voorwaarde naar boven.De verzekering geldt TOT en niet TOT EN MET de inleverdag.Van Dijk beroept zich wel heel fijn op deze bizarre regel.,maar toen ik de verzekering afsloot heb ik nergens voorwaarden gelezen of een polis toegestuurd gekregen.Op de site zelf kan ik de voorwaarden nog steeds niet vinden.die zijn goed verstopt blijkbaar.Het lijkt me dat van Dijk er goed garen bij spint dat mensen er uiteraard van uit gaan dat ze verzekerd zijn en schade op de inleverdag gemeld moet kunnen worden.Ik begrijp ook maar niet wat het uit zou maken,de uitkomst blijft hetzelfde immers?Het boek is weg of beschadigd.Ik vind deze werkwijze ronduit naar en ik weiger uiteraard 53 euro te betalen voor een boek dat om te beginnen al verre van netjes was!Van Dijk heeft wel toegezegd de zaak opnieuw te willen bekijken na aangifte bij de politie,dus ga ik er van uit dat het naar behoren opgelost wordt.

Wanneer van Dijk de rekening in de prullebak gooit,waar deze behoort.Ik ben 4 jaar verzekerd en krijg bij de enige keer dat ik schade heb nul op request op basis van achteraf vermelde voorwaarden!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 28 juli 2017 om 08:37 geantwoord

Beste mevrouw Schrik,

Wanneer u de regeling voor vervanging bij schade en diefstal bij VanDijk afsluit, is deze geldig tot de inleverdag, zoals aangegeven in de voorwaarden van de regeling. Deze voorwaarden staan beschreven op dezelfde plek waar u een vinkje zet om de regeling aan te schaffen; het PDF met daar in de voorwaarden wordt u hier ook direct getoond.
In deze voorwaarden staat tevens vermeld welke actie we u vragen te ondernemen in het geval van schade of diefstal. Dit betekent dat er op de inleverdag zelf geen beroep meer kan worden gedaan op de regeling; de melding van eventuele schade of diefstal moet voorafgaand aan deze dag bij VanDijk worden gemeld.

Op onze website zijn onder de kop 'Klantenservice' de voorwaarden altijd terug te vinden: http://vandijk.dialoogmanager.nl/content/Regeling_Schade_en_Verlies.pdf

Daar de inleverdag van uw dochter reeds op 14 juli j.l. heeft plaats gevonden kunnen wij het schaderapport inmiddels niet meer laten vervallen.

We vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
^Gerda
Afdeling Klantenservice

Heeft op 28 juli 2017 om 14:17 geantwoord

Heel fraai dat van Dijk dit wederom als \"opgelost\"beschouwd,maar ik voel me ondertussen gewoon opgelicht!Het is duidelijk een strategie van van Dijk om tot de inleverdag te hanteren,omdat ieder weldenkend mens er uiteraard van uit gaat dat je dan de schade meldt.Ik krijg ook maar geen antwoord op de vraag wat die 24 uur uitmaken?Ik snap het wel natuurlijk,dit is geld verdienen met helemaal niks.Een vinkje dat ik had moeten aanklikken blijkbaar?Ik heb hem niet gezien en ik ben niet de enige blijkbaar!Die hele zgn verzekering is zo te zien alleen een manier om 7 euro per leerling per jaar te vangen,maar schade wordt zo niet vergoed.Mijn advies is dus duidelijk;vooral geen geld meer aan verkwisten mensen!Dit is op zijn minst misleiding,ik durf het zelfs regelrechte oplichting te noemen.

Alle klachten die gemeld zijn door H.Schrik