Klacht: Geen treinen, onvoldoende vervangend vervoer

op 15 oktober 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vanavond ben ik rond half 7 vertrokken vanuit Amsterdam centraal richting Nijmegen. Bij station Arnhem centraal kwam ik erachter dat er geen enkele trein richting nijmegen reed en dat er in plaats daarvan bussen reden. Eenmaal in de stationshal zag ik een mensenmassa staan die allemaal te wachten stond op de bussen richting Arnhem. Er kwam echter slechts een zeer bepert aantal bussen waardoor de rijen iets kleiner werden, maar vervolgens(door een tweetal van arriverende treinen) weer toenam. Na ongeveer 2 en een half uur trok ik het niet meer en ben ik maar teruggegaan richting Amsterdam. Nu heb ik geprobeerd via het internet mijn geld terug te vragen, echter deed mijn wachtwoord het niet meer. Ik probeerde dan maar mijn wachtwoord te wijzigen door mijn e-mailadres in te vullen, maar er kwam maar geen mail. Inmiddels is het een uur later en heb ik nog steeds geen mail ontvangen. Afgelopen week had ik tevens geklaagd over een verzoek tot terugbetaling dat een half jaar daarvoor was ingediend(medio februari). Vervolgens vertelde een vrouw van de klantenservice mij doodleuk dat ik daarover een e-mail gekregen had terwijl ik op de desbetreffende dag geen enkele mail heb ontvangen, zij het van Ns of elders. Ik vroeg haar om mij het e-mailtje dan maar nogmaals te sturen. Ze stuurde me een mail op waarin mijn klacht was verandert naar een die betrekking had op het al dan niet inchecken terwijl ik hier nooit om heb gevraagt, daarbij komt dag ik een weekend vrij abbonement heb en aangezien ik nooit eerder ben vergeten in te checken zou dit nooit metteen leiden tot een boete of iets dergelijks. Wanneer ik haar vroeg naar haar naam vertelde ze me ook nog eens dat ze Husein heette, terwijl de naam in de mail Eva was. Tot slot vroeg ik danmaar of het mogelijk was om een klacht in te dienen. Ze vertelde me dat dit mogelijk was en dat ik dat ook metteen telefonisch kon doen. Ik vertelde haar mijn klacht en nadat ik was uitgepraat vroeg ze me of er verder nog iets was, ik abtwoorde ontkennend. Aangezien ik benieuwd was naar de wijze waarop ik de status van de klacht en de afwikkeling ervan vroeg ik haar wanneer ik iets te horen zou krijgen hierover. Tot mijn verbazing vertelde ze me dat klachten “intern” worden afgewikkeld en dat klanten(ook al zijn ze de indiener van de klacht) hiervan niet op de hoogte worden gehouden. Ik moest haar dus maar op haar blauwe ogen geloven op vertrouwen dat mijn klacht sereus genomen( iets wat ik nog steeds te belachelijk voor woorden vind).Het valt me bij dit alles op dat de NS het wel erg lastig maakt voor klanten om te klagen/geld terug te vragen wanneer zij duidelijk tekort zijn gekomen.

Ofwel dat ik min geld terug krijg voor de opgelopen vertraging ofwel dat ik gemotiveerd uitleg en/of een serieuze reactie op mijn klachten.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 31 oktober 2016 om 11:33 geantwoord

Beste lezer,

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Condoriano