Klacht: Geen service zoals het hoort

op 20 juli 2012 over UPC in de categorie Alles-in-1

Graag Uw aandacht voor het volgende.
Wij wonen sinds 20-01-2012 in Doesburg, ( is een super leuke plaats) en we hadden in onze oude woonplaats al UPC voor internet en TV en telefoon.
Dat hebben we dus meeverhuisd omdat het in Bemmel waar we eerst woonden goed werkte, op een uitzondering daargelaten maar dat vinden we nog wel normaal.
Maar sinds we in Doesburg wonen is het werkelijk een grote puinhoop.
We hebben namelijk een internet radio station en zijn dus afhankelijk van een goede internet verbinding, die stabiel is en blijft en van een goede snelheid.
Nu valt echt te pas en te onpas het internet eruit, en als je dan UPC belt om te vragen of ze het kunnen oplossen dan sturen ze een monteur om het modem te vervangen.
We hebben vanaf 20-01-2012 al modem nummer 6 in huis en nog steeds werkt het voor geen ene meter.
Regelmatig werkt ook de telefoon niet en ook de tv valt de laatste tijd weg.
Steeds als we bellen om weer een storing door te geven krijgen we mensen aan de lijn die uit een boekje lezen wat ze moeten doen maar een oplossing komt er niet.
Alleen steeds maar weer een monteur waar je weer uren op moet wachten en die uiteindelijk niks kan doen omdat het niet binnen ligt maar buiten.
Dat is ook al verschillende keren door de monteurs aangegeven maar ze doen er daar niets mee lijkt het wel.
Inmiddels zijn alle kabels en alle modems en mediabox al een aantal keren vervangen , maar daar zit het probleem niet, dat zeggen we ook steeds het ligt niet binnen maar buiten.
Dat zeggen hun monteurs ook en is ook al een aantal keren bewezen door hun monteurs.
We hebben nu zelfs een zakelijk abonnement genomen om er zeker van te zijn dat we binnen 4 uur geholpen worden.
Sinds Dinsdag 17-07-2012 is dat zakelijk abonnement ingegaan en is alles geïnstalleerd, maar toen begonnen de problemen pas echt goed.
Sinds Dinsdag 17-07-2012 hebben we iedere dag een monteur over de vloer gehad, en iedere monteur vraagt zich af wat hij bij ons moet doen, ze zeggen ze weten daar toch inmiddels wel dat het buiten ligt en niet bij jullie.
Ze hadden ons belooft dat de monteur die het kwam instaleren niet weg mocht gaan voor alles werkte, dus dat zeiden we tegen hem waarop hij heel verbaasd vroeg wie heeft dat beloofd, dat kunnen ze echt niet maken.
Normaal gesproken duurt zo’n installatie 20 minuten volgens de monteur en hij is hier bijna 3 uur geweest, en toen werkte het nog niet zoals het moest.
De volgende dag viel weer steeds het internet weg dus maar weer bellen, en ja hoor weer een monteur die binnen de boel kwam controleren, weer alles doorgemeten en door gegeven het ligt niet binnen maar buiten dus er moet een buiten monteur komen.
De volgende dag U raad het al hetzelfde probleem, dus maar weer bellen, ja meneer we sturen een monteur langs binnen 4 uur.
Dus we zeggen meneer dat heeft geen zin het ligt niet binnen, maar dan krijg je te horen ja maar we moeten eerst een binnen monteur sturen voor we een buiten monteur mogen sturen, dus we
vroegen hoe vaak moet er dan een binnen monteur komen want er zijn er al een flink aantal geweest.
Maar de monteur komt dus toch en zegt dan ook ja ik kan niks doen hier het ligt echt buiten alles hier binnen is vervangen en goed aangesloten.
Nu is er vandaag weer een binnen monteur geweest terwijl gisteren hun monteur hier was toen dus alles weer uitviel en dat dus heel duidelijk in zijn gegevens heeft vermeld.
Er moet een buiten meting gedaan worden dus een monteur naar die mensen sturen heeft totaal geen zin.
Nu hebben we dus dat zakelijk abonnement waarbij je dus binnen maximaal 24 uur geholpen moet worden , maar op vrijdag middag om kwart over 3 zeggen ze dat ze op maandag pas een meting kunnen doen,dat is toch geen manier van doen.
We hebben extra een zakelijk abonnement genomen omdat we dus afhankelijk zijn van een goed en stabiel internet, en omdat het met een particulier abonnement niet haalbaar was en de mensen van UPC ons vertelden dat het met zakelijk wel zo zou zijn hebben we dat dus genomen.
Dat is natuurlijk ook weer duurder.
Nu hebben we dus een duur internet pakket en is het nog slechter dan voorheen.
Ook moeten we nu we vakantie hebben dagelijks op UPC monteurs wachten omdat het dus gewoon niet werkt allemaal.
Dit is nog lang niet alles maar, we dachten dit is al genoeg om maar eens een brief te sturen, we worden hier namelijk erg moedeloos van.
Ik kan me wel iets leukers bedenken om in onze vakantie te doen.
KUNNEN JULLIE ONS ALSTUBLIEFT HELPEN, we zijn echt ten einde raad.
Alvast bedankt voor het lezen van deze waarschijnlijk zeer warrige brief,ons excuus hiervoor.
Familie Tjepkema

Dat alles verholpen word zoals het hoort

Alle klachten die gemeld zijn door Hanzestad