Klacht: Geen restitutie na 3 maanden onwerkbaar internet

op 03 augustus 2017 over Online in de categorie Alles-in-1

Goedendag,
Ik ben meer dan 5 jaar klant van Online geweest. Afgelopen januari zijn ze op een nieuw netwerk overgestapt. Een klein percentage huishoudens kon hierdoor niet de snelheden internet halen die beloofd worden. Mijn internet viel om de haverklap uit. Het was echt niet werkbaar. Ik was genoodzaakt in cafe’s te werken (sowieso dus ook extra kosten gehad naast betalen voor internet wat het niet doet).
Aangezien ik niet blij was met hoe de oplossing van dit probleem benaderd werd: Namelijk ik moest een nieuw contract aangaan voor een jaar. Ik vind niet dat het oplossen van een probleem dat niet door mij is veroorzaakt betekend dat ik een nieuw contract van een jaar zou moeten aangaan -waarbij ik niet kan opzeggen als de nieuwe service niet bevalt- terwijl ik nu een maand opzeg termijn had.
Daarnaast vond ik het bizar dat Online vanaf januari een paar euro minder ging incasseren per maand, zonder te melden waarom. Waren er al problemen voorzien? Leuk om minder betalen. Maar niet leuk als je internet helemaal niet bruikbaar is. Dan is die 20,95 euro per maand toch een beetje jammer.
Ik kreeg meerdere keren wel aardige mensen aan de telefoon en de jongen die me hielp zei mij dat ik sowieso restitutie kon aanvragen voor de maanden dat ik onbruikbaar internet had.
Dat heb ik gedaan. In juni heb ik gebeld en kreeg een aardige vrouw aan de telefoon. (we kwamen er ook achter dat Online een maand teveel had geïncasseerd…..dat is wel meteen teruggestort maar pas na mijn belletje. Sorry ik begin argwanend te worden!) Zij was begripvol en zei dat ze meteen een mail zou sturen met mijn aanvraag voor restitutie en dat ik binnen een paar weken wat zou horen.

Nu is het anderhalve maand later. En er wordt net doodleuk gezegd: er is geen notitie van jouw gesprek met deze vrouw, er is geen aanvraag gedaan en je krijgt sowieso geen geld terug want het is niet onze fout dat u geen goed internet had.
De collega’s eerder van de klantenservice hebben dit nooit zo gebracht: meer van wat jammer dat de wijziging voor u niet goed uitpakt.

Misschien een goed idee als de mensen bij jullie klanten service op een lijn staan?

Als Online iets wijzigt en mijn internet doet het niet meer lijkt me niet rechtmatig dat de oplossing van het probleem betekent de klant zich nog een jaar aan je moet binden.

Echt een vieze nasmaak nu van dit laatste contact.

Ik vind nog steeds dat ik recht heb op restitutie van de tijd dat ik onwerkbaar internet had.

Ik ben erg benieuwd wat Online te zeggen heeft- ook over het feit dat ze zelf mixed messages hebben gegeven, en mij zelf hebben aangeraden restitutie aan te vragen! Restitutie lijkt me op zijn plaats.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Online over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Online in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Online een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Online

Heeft op 15 augustus 2017 om 14:12 geantwoord