Klacht: Geen regeling mogelijk waarbij met draagkracht rekening word gehouden

op 08 maart 2017 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Brief ontvangen, niet eens met vordering. Syncasso doet navraag bij de opdrachtgever. Vervolgens hoor ik lange tijd niets. Als ik zelf vraag wordt er ineens een afkeuring gegeven door nuon. Vordering klopt. Nu komt syncasso met een regeling omdat ik tijdelijk niet werk. 2x 50 euro en dan de rest in een keer. (1000 euro) Dat kan ik niet nakomen , dat meld ik ook. Nu willen ze 400 euro per maand. Dat is een groot gedeelte van het inkomen, dat kan niet. Beide regeling komen overigens niet vanuit mij.

Dit maakt ze niets uit…..Of hervatiing procedure of ineens betalen is het devies.

Nu volgt een tekst van hun website: Nou daar merk ik niets van..
Ik heb ze een bedrag voorgesteld boven mijn eigenlijke capaciteit van 200 maar geen enkele reactie.

Kunt u uw rekening niet in één keer betalen? En wilt u het liever maandelijks in een aantal vaste termijnen aflossen? Dan denken we graag met u mee over een betalingsregeling die past bij uw portemonnee. We houden hierbij rekening met de hoogte van de vordering en uw persoonlijke situatie. Klik hier om zelf een betalingsvoorstel te doen.

Een regeling die ik ook kan nakomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht loon2004

6 maanden geleden - De klacht heb ik ook bij de opdrachtgever Nuon neergelegd.

Reactie van de melder van de klacht loon2004

6 maanden geleden - Met veel moeite een regeling van 200 euro gekregen. Geld overgemaakt , foto gestuurd en vanmorgen een mail ontvangen dat de regeling is gestopt en dat ze gaan dagvaarden. Dit omdat ik de regeling niet nagekomen ben. wat dus niet klopt.

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 20 maart 2017 om 12:42 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,
Hierbij kan ik u bevestigen dat de betaling inderdaad is ontvangen. De betaling was weliswaar door ons ontvangen, maar de betaling was nog verwerkt in het dossier. Voor de medewerkers is de betaling dan nog niet zichtbaar. Om die reden werd geconstateerd dat niet tijdig was betaald. Inmiddels is duidelijk dat uw betaling tijdig is ontvangen en kunt u de betalingsregeling voortzetten. Ik bied u mijn excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling Klachtenbehandeling Syncasso