Klacht: geen reactie van klantenservice

op 16 februari 2018 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

op 27 januari 2018 onderstaande mail verstuurd, tot op heden geen reactie
daarna herhaaldelijk proberen te bellen met de klanten servcie, maar geen contact te krijgen, Vervolgens een brief gestuurd naar tele2 met het verzoek tot contact over de te verwachtte zeer hoge rekening.
Vandaag kreeg ik de rekening binnen van maar liefst 4428,76 euro
tegen normaal zo rond de 100 euro

****************************************************************************
Betreft Tele2 vaste telefonie abonnement ISDN2A

klant nummer xxxxx

Goedendag,

op maandag 15 januari 2018 ben ik gebeld door jullie fraudedesk, met de melding dat het nummer xxxxxxxxxx in het weekend was afgesloten, omdat hier vandaan in het weekend zeer veel gesprekken werden opgezet naar oa Somalië .

Ik begreep voor wel enkele duizenden euro’s .

Na wat overleg, zou de man die ik heb gesproken er voor zorgen dat de klantenservice van tele2 mij zou bellen , om de situatie door te nemen en tot een oplossing te komen.

Omdat ik tot nu toe niets heb vernomen van de klantenservice stuur ikzelf maar een bericht.

De ISDN lijn is aangesloten op een router en naar/van deze router loopt via een VPN verbinding een verbinding naar een andere router op een andere locatie .

Middels VOIP via de VPN verbinding kunnen we dan gebruik maken van de ISDN lijn op de andere locatie

De enige manier waarop de bovengenoemde gesprekken tot stand kunnen zijn gekomen is door in te breken op de VPN verbinding en het VOIP account op de router.

Zowel op de VPN verbinding als op het VOIP account stond een zeer ingewikkeld wachtwoord.

Desalniettemin lijkt het dat het toch is gelukt deze te hacken en vervolgens te misbruiken.

Dat Tele2 heeft gesignaleerd dat er wel erg veel gebeld werd naar dure bestemmingen in korte tijd, is natuurlijk heel mooi,

Echter in deze tijd van hacken ed zou je mogen verwachten dat dit veel eerder was gesignaleerd en tot actie was over gegaan.

Er is dus blijkbaar wel een protocol om dit soort misbruik te signaleren.

Vanuit de zorgplicht van Tele2 zou men ook wel mogen verwachten dat bv bij een belverbruik van een paar honderd euro in zo een korte tijd al direct actie wordt ondernomen, en dit niet laat oplopen tor enkele duizenden euro’s

Gelet op het feit dat , na tussenkomst van het TV programma Radar, Tele2 heeft besloten om gedupeerden van wangiri belfraude te compenseren,

(Deze mensen hebben zelf naar het fraudenummer teruggebeld, terwijl ik zelf niet eens heb gebeld).

Ik mag dan ook hopen dat ook voor deze fraude een compensatie van toepassing zal zijn.

Graag verneem ik een reactie van u.

m vr gr

xxxxx xxxxx

Compensatie van het absurd hoge bedrag

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Cees Burger