Klacht: Geen oplossing voor laptop met defect en levering verkeerde laptophoes. Daarbij nog onbeschoft behandeld!

op 05 oktober 2017 over Asbas Computers in de categorie Computerwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij Asbas een laptop en laptoptas aangeschaft voor +€500.
Door een verkeerde inschatting vanuit Asbas echter, heeft mijn dochter een laptophoes gekregen waar ze niks aan heeft.
Hierdoor hadden we ook ineens geen recht meer op de combi-aanbieding, waar wij gebruik van wilden maken (zónder dat dit vermeld werd). Die kosten, plús de retourkosten voor de laptophoes moesten we zelf betalen.
Omdat het niet onze fout was, ging ik hier niet mee akkoord.
Maar de niet zo snuggere medewerker/eigenaar snapte mijn verhaal niet en werd steeds onbeschofter.
Hij verzon in zijn laatste mail maar dat ik dan álles terug moest sturen (met de laptop erbij) en dat ik dan al het geld terug kon krijgen. ‘Dan waren ze tenminste af van klanten zoals ik…’
Jammer voor hem alleen dat mijn dochter de laptop hard nodig had en het niet zo werkt.
Toen er daarna echter nog een defect aan de laptop bleek te zijn en ik dit meldde, kreeg ik geen enkele reactie meer.
Mijn man heeft nog 3x geprobeerd het telefonisch op te lossen, maar kreeg steeds een stagiaire aan de telefoon die 3x de melding heeft doorgezet.
Waarschijnlijk ging men. Aslan, die ook zo onbeschoft geweest was, erover en had hij er gewoon geen zin meer in.
Maar zó werkt dit natuurlijk niet…

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als onze klacht serieus genomen wordt en de kosten van de laptophoes, de retourzending en het stukje misgelopen combi-deal vergoed worden. (Want die had ik in eerste instantie, aantoonbaar, besteld.)
Ook wil ik horen wat ze kunnen betekenen in het defect aan de laptop.
En excuses voor al die loze beloftes op de site en het onbeschofte gedrag zouden ook wel fijn zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Asbas Computers over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Asbas Computers in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Asbas Computers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Asbas Computers

Heeft op 05 oktober 2017 om 16:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Allereerst bedankt voor uw verhaal. Echter bent u totaal niet onbeschoft behandeld, zowel telefonisch als per mail. U bent ook niet geholpen aan de telefoon door stagiaires. Onze stagiaires doen bij ons geen telefonische ondersteuning. Kunt u bewijzen dat u onbeschoft bent behandeld door ons? Want zowel de mails als telefonisch contact bent u netjes behandeld door ons. U bent niet tevreden over de laptopsleeve, geen probleem dat kan uiteraard, daarom hebben wij ook de 14 dagen niet goed geld terug garantie! Wij hebben u in de mail neergezet dat u de laptopsleeve kunt terug sturen en uw aankoopbedrag van de sleeve terug kunt krijgen. De laptop kunt u ook terug opsturen zodat het probleem verholpen kan worden, ook heeft u hiervan een RMA van ons ontvangen per mail, echter wachten we nog steeds op de laptop. Tot op heden hebben we geen laptop en geen sleeve terug gezien. U moet wel de nodige behandelingen verrichten zodat we het probleem kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Team Asbas Computers

Heeft op 05 oktober 2017 om 17:13 geantwoord

De oplossing doet geen recht aan onze klacht.
Zo hadden wij volgens Asbas op de site moeten kunnen zien wat de kwaliteit en/of prijs van de laptopsleeve was, maar die was niet eens op de site te vinden.
Er worden de hele tijd dingen ontkend, die wel zeker zo zijn. Zoals de onbeschoftheid en het te woord staan door stagiaires. Dit hebben wij niet verzonnen hoor, het is door de persoon aan de telefoon zelf gezegd.
Gaan jullie dit nu zelfs in t openbaar blijven doen? Om het 'op te lossen'?

Bericht van Asbas Computers

1 maand geleden - Dat kan niet, want wij hebben helemaal geen staigaires aan het werk bij telefonische ondersteuning! Wij houden wel van eerlijkheid, ik vind het totaal niet leuk dat u hier het verhaal omdraait en nog eens een leugen boven op verteld. Wij hebben u hierboven verteld wat u te doen staat om het probleem opgelost te krijgen. Wij hebben vaste regels en richtlijnen waar we ons aan moeten houden, de klanten kunnen helaas niet zelf regels bepalen. Wij hebben geen loze beloftes gedaan, alles wat op de site vermeld staat, komen wij ook na. Zoals hierboven verteld, alleen wilt u meer dan wat er op de site vermeldt staat, dit kunnen wij niet doen, sorry. Ook de excuses voor het onbeschofte gedrag vinden wij niet passend, wij willen graag een aantoonbaar bewijs hebben dat wij u onbeschoft hebben behandeld, vreemd onze klantenservice staat garant voor klanttevredenheid, onze klantenservice is er immers voor de klanten, om klanten tevreden te houden. Echter zoals ik het hierboven heb verteld, kunnen wij niet meer doen dan wij beloven.

Bericht van Asbas Computers

1 maand geleden - Wij ontkennen niets, daarom vertellen wij alles eerlijk hier, iedereen mag de waarheid weten, alleen vinden wij het jammer dat u hier het verhaal omdraait. De prijs van de sleeve is wel op de site te vinden, zie link: https://www.asbascomputers.nl/hp-folio-9470m-intel-core-i5-3e-gen-8-gb-180-ssd-ultrabook-1-gb-grafische-kaart U heeft gevraagd of u een sleeve kon krijgen ipv laptoptas, dit heeft u ook grekegen. Nagevraagd aan onze verkoper, en die verteld dat uw dochter de laptoptas niet mooi vond, en het bij haar vooral om de uiterlijk gaat, ze wou het strakker om de laptop heen hebben, hierop hebben wij een sleeve geadviseerd, dit is een perfecte bescherming tegen krassen/stootschade. Echter is de sleeve volgens u niet mooi/slecht kwaliteit, uiteraard kunt u dit vinden natuurlijk, dus hebben wij u dan aangegeven dat u de sleeve aan ons kunt terug retourneren zodat wij uw geld terug kunnen betalen. Nee hoor, want u wilt ineens een hoger bedrag dan wat u uiteindelijk voor de sleeve betaald heeft! Dit kan toch niet?

Alle klachten die gemeld zijn door @Esther