Klacht: Geen oplossing na telefonisch contact

op 06 mei 2016 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Ongeveer 3 weken geleden een afvalgrijper gekocht voor 3,99. Gisteren voor het eerstgebruikt daar het nu mooi weer is en het artikel werkte niet naar behoren en toen ik het wat beter bekeek bleek het kunststof handvat voor de bediening stuk te zijn ,het kunststof bleek gebroken te zijn. Heb vandaag eerst de winkel gebeld en daarna het hoofdkantoor en aangegeven dat ik de bon niet meer kan vinden waarop mij werd verteld dat ik de datum en tijdstip van aankoop moest doorgeven. Die weet ik niet precies meer en de bon is niet bewaard omdat ik aannam dat een artikel toch wel meer dan enkele ogenblikken zal functioneren. Mij werd verteld dat dat het beleid is bij Blokker en dat ze verder niets kunnen doen als er geen bon meer is. Het gaat mij niet om die paar euro maar meer om het principe omdat ik al jaren klant ben en ook kijk hoe andere bedrijven met klanten omgaan en wel met een nette oplossing komen

Als de firma BLOKKER voor een vervangend artikel zorgt of desnoods het aankoopbedrag wil vergoeden.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Blokker over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Blokker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Blokker

Heeft op 09 mei 2016 om 13:02 geantwoord

Beste mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Vervelend dat uw afvalgrijper al zo snel defect is geraakt. Na drie weken gebruik zou dat niet mogelijk moeten zijn.
Wanneer een artikel defect raakt na aankoop kunt u deze altijd ter beoordeling aan bieden in een van de winkels. Daar wordt er vervolgens gekeken of het defect is ontstaan door een productie- of een gebruikersfout. Bij een defect ontstaan door een productiefout kunt u terugvallen op de aangeboden garantie. Hiervoor moet u wel aan kunnen tonen wanneer u het artikel heeft aangekocht. Levenslange garantie zit er niet op een afvalgrijper. Dit doet u op vertoon van een aankoopbewijs: een kassabon, factuur of bankafschrift.

U geeft aan geen aankoopbewijs meer te hebben. In dat geval kunnen wij uw kassabon opzoeken. Hiervoor hebben wij wel informatie over de aankoop nodig. Zo moeten wij de aankoopdatum, de winkel waar de aankoop gedaan is, het totale aankoopbedrag en een omschrijving van de aangekochte artikelen weten om de kassabon te kunnen opsporen. Deze informatie heeft u ook niet kunnen verstrekken.

Omdat u maar drie weken gebruik heeft kunnen maken van de afvalgrijper wil ik u wel graag tegemoetkomen. Daarom stuur ik u een cadeaukaart toe ter waarde van uw aankoop. Deze wordt per post verstuurd.

Mocht u nog vragen en/ of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

Saskia
Blokker webcare

Alle klachten die gemeld zijn door wallboxsmr@hotmail.com