Klacht: Geen NS bus Weesp 07-02-2018 om 1:00 snachts

op 07 februari 2018 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

De NS beloofd een stopbus elke maandag en dinsdag avond dat om 1:02 weg zou gaan. Dit staat op hun website en ik maak de reis vaker en er staat altijd een bus klaar. Het werd zelfs omgeroepen in de trein.
Meestal arriveer ik in Hilversum om 1:30.

Gisteren avond was dat heel anders gelopen, beide laatste treinen dat vanuit Amsterdam vertrekt had geen stopbus als aansluiting waardoor 20 mensen gestrand waren in Weesp.
Nadat de bus 10 minuten laat was had één van de reizigers via de info paal contact opgenomen met de NS. De NS zei wacht nog 10 minuten als er nog geen bus is neem nogmaals contant op.

10 minuten later nog geen bus, dus via de informatie paal weer contact opgenomen, zouden er taxis geregeld worden voor elke bestemming voor de 20 man dat er stonden.
Na 30 minuten wachten in de kou begonnen mensen irriteert te raken, heeft een reiziger telefonisch contact opgenomen met NS, wat bleek was dat de NS nog geen taxi\\\’s hadden geregeld maar mevrouw had tijdens het telefoon gesprek 18 taxi\\\’s geregeld dat over 30 minuten zou komen.
Ondertussen hebben mensen meer dan een uur lopen vriezen buiten dus het idee van 30 minuten wachten werd sommige teveel dus ze hebben zelf een taxi geregeld en betaald om naar huis te komen.

Uiteindelijk kwam een taxi voor Amersfoort, die is vertrokken met de mensen voor Baarn en Amersfoort. Doordat mensen zelf taxi\\\’s zijn gaan regelen en de Amersfoort taxi weg is gegaan staan er nu nog 9 reizigers trouw te wachten op de andere 17 taxi\\\’s.
Na nog een uur wachten kwam een taxi dat eerder een \\\’betaald\\\’ taxi was terug vanuit Bussum met de informatie dat NS hem hebben gevraagd om de rest op te halen. De taxi chauffeur was verbaasd toen hij de telefoontje kreeg dat er mensen nog stonden te wachten.

Om 2:45 stond die taxi bij ons, hij kon max 7 personen, de laatste 2 moesten wachten op de taxi dat nog naar Amersfoort zat te rijden. Door de kou en een aardige taxi chauffeur zijn de laatste 2 mensen in de kofferbak gegaan van de taxi, nog 30 minuten wachten voor de andere taxi zat er niet in. De taxi chauffeur had het ook bij ons bekent gemaakt dat er maar 2 taxi\\\’s zijn geregeld en geen 18 zoals beloofd door de NS klantenservice.

Uiteindelijk was ik om 3:15 in Hilversum aangekomen.

Wat de NS dus beter had moeten doen:
1. Op de hoogte zijn dat er geen bus zou komen.
2. De klacht in het eerste instantie serieus nemen.
3. Mensen de daadwerkelijke situatie aangeven en wat ze kunnen verwachten.
– Taxi\\\’s komen over 30 minuten.. duurder 1 uur en 30 minuten en dat na al een uur wachten.
– Wij hebben 18 taxi\\\’s onderweg, blijken er maar 2 te zijn.
4. Mensen dat een taxi bellen hebben binnen 5 minuten een taxi, bij de NS duurt het 1 uur en 30 minuten voor dezelfde, hoe kan dat?
5. Niet meelevend zijn met de klanten dat ze buiten laten vriezen en alles op alles zetten om die mensen te helpen.

Dit zijn mensen dat netjes de NS betalen en de NS heeft ze volledig in de steek gelaten.
Taxi chaufferen dat de problemen moeten oplossen voor de NS door hun eigen functie in gevaar te brengen.
Dit zijn dingen dat geen bedrijf zou mogen doen tegen hun klant.

Minimale dat ik zou doen is de reizigers dat gisteren avond daar hebben gewacht voorzien van een jaar lang gratis reizen met de NS.
Ik zou daarnaast beide taxi chauffeurs die in de avond voor de NS hebben gereden ook belonen met een extratje voor de mensen reden dat trouw stonden te wachten op de niet waargemaakte beloofde door de NS. Die chaufferen hebben ervoor gezorgd dat de mensen nu niet in de ziekenhuis liggen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Paulus1988