Klacht: Geen netwerk, totale onbereikbaarheid

op 30 augustus 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Sinds de aanschaf van de Samsung Galaxy S6 Edge bij provider Tele 2 ondervind ik geregeld netwerkproblemen. Echter, de afgelopen twee weken heb ik op geen enkele manier netwerkverbinding meer kunnen krijgen. Dit houdt in dat je zelf niet kan bellen en smsen, maar ook niet gebeld of gesmst kan worden. Tevens ligt ook het internet er volledig uit. Kortom: totale onbereikbaarheid. Gisteren ben ik naar de Tele 2 winkel geweest, waar men een aantal instellingen heeft veranderd. Dit zonder resultaat. Vervolgens werd de opdracht gegeven de telefoon helemaal te resetten. Dit was de volgende stap voordat de telefoon eventueel naar de fabrikant Samsung kon worden opgestuurd. Ook het resetten had geen positief effect. Vandaag mocht eindelijk de telefoon worden opgestuurd naar Samsung, want dat kon Tele 2 ook niet direct doen toen mijn telefoon al ter plekke werd onderzocht door zelfs drie Tele 2 medewerkers.
Een aantal kwalijke aspecten welke te kort doen aan de servicegerichtheid (dienstverlening) en de klantvriendelijkheid is het volgende. Tele 2 gaf aan dat het wel minimaal 5 tot 8 werkdagen kon duren voordat Samung er een keer naar gekeken heeft en ik daarvan bericht zou krijgen. Volgens de Tele 2 medewerker is de ervaring dat het langer duurt voordat de telefoon terug zou komen naar de provider. Een ander kwalijk aspect is dat ik geen vervangend toestel kreeg, zodat de termijn voor reparatie op die manier kon worden overbrugd, vooral nu ik deze week nog op vakantie ga, dus zonder telefoon waar ik voor blijf betalen. Dit terwijl mijn abbonnementskosten wel door blijven lopen, terwijl ik dan totaal minimaal een maand lang geen gebruik heb kunnen maken van mijn toestel. Het droge advies dat ik daarbij kreeg is, ga maar een telefoon lenen van iemand. Bij deze: is er iemand die mij een telefoon kan uitlenen waarin mijn mini sim-kaart inpast? Want dat is ook een probleem, de simkaarten in de moderne telefoontoestellen zijn tegenwoordig zo klein dat ze niet in een oudere toestel passen. Daarbij als aanbieder van zoveel mobiele telefonie, Tele 2, dient Tele 2 toch wel met een compromis te komen? Dit alles laat Tele 2 na, maar wijst wel met zijn vinger naar Samsung, die wel de fabrikant is van het toestel, maar het blijft evenwel Tele 2 met wie het abonnement gesloten is en maandelijks ook de kosten daarvan kan innen. Tele doet daarbij sterk tekort aan de service. Wel doodgooien met aanbiedingen en zelfs bellen om een abonnement bij hen af te sluiten, maar als het erop aankomt, dan wordt je mooi door Tele 2 in de kou gelaten. En dit kan echt niet, zeker als je bedenkt dat we leven in een digitale tijdperk waarin zelfs betalen met je telefoon mogelijk is geworden. Een tijdperk waarin men niet één dag zonder telefoon kan om zaken te regelen.

Nieuwe Samsung Galaxy S6 edge toestel, in ieder geval een vergelijkbaar leentoestel gedurende de termijn van reparatie.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Azi