Klacht: Geen medewerking van SNS bank Bijzonder Beheer

op 14 januari 2014 over SNS Bank in de categorie Banken

Sinds 2005 Proberen mijn ex partner en ik ons appartement in Flevoland te verkopen. Doordat wij in 2007 uit elkaar zijn gegaan en hij daar nog woont hebben we geprobeerd om het op zijn naam te zetten.Helaas wees de bank dit af want de regel van AFM dat zij zich bij een bestaande hypotheek zich niet aan de toetsingsrente hoeven te houden toen waarschijnlijk nog niet gelde. We proberen alles via een nette manier te bewandelen maar krijgen 0 medewerking van de bank waarschijnlijk omdat wij bij zijn met betalingen. Nu na alle jaren ellende proberen we de ons huis via een nieuwe makelaar al vanaf 2 dec 2013 te koop te zetten. Het zal hoogst waarschijnlijk verkocht worden met een restschuld. Om er voor te zorgen dat de makelaar straks echt mag verkopen zou er eerst een gesprek komen met een accountant adviseur die met ons kon vast leggen wat wij met de restschuld gaan doen. En dat er wellicht een deel kwijt gescholden kon worden. Dit is besproken met Bijzonder Beheer van de SNS bank. Omdat ik wellicht met steun van de familie een groot deel/geheel in 1x kan betalen wil ik wel zeker zijn dat ik verder kan met mijn leven zonder hoofdelijk aansprakelijk te zijn. Dit gesprek proberen wij nu al weken voor elkaar te krijgen maar bank zegt tegen makelaar dat wij moeten bellen voor een afspraak. Bellen wij dan krijgen we geen afspraak in gepland want Zij bellen ons wel….. Niet dus.
Wij worden door de SNS bank nu wij ondertussen flink financieel benadeelt. Doordat wij destijds de medewerking niet kregen om het op de naam van mijn ex te krijgen en nu de woning nog niet kunnen verkopen.

Een afspraak voor het gesprek met de accountant adviseur die zwart op wit kan vast leggen bij welke voorwaarden ik straks bij verkoop uit de hoofdelijke aansprakelijkheid kan worden weg geschreven.Dit z.s.m. omdat de makelaar al tijden wacht om de woning in de verkoop te zetten.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door SNS Bank in behandeling genomen

Bericht van SNS Bank

3 jaren geleden - Hallo Ninouschka2014, Goed dat je hierover contact met ons opneemt. Ik kan me voorstellen dat je graag snel een reactie wil. Wij van Webcare kunnen echter niet inzien welke afspraken er zijn gemaakt met de afdeling Bijzonder Beheer. Vervelend om te lezen dat het niet lukt om een afspraak te maken. Daarom hebben we deze afdeling verzocht om contact met je op te nemen. Hopelijk kom je samen met de afdeling Bijzonder Beheer tot een passende oplossing. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Met vriendelijke groet, Nanda SNS Bank Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Ninouschka2014