Klacht: geen levering maar wel incassokosten

op 19 mei 2020 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Op 02-04-2020 heb ik een kast besteld met een levertijd van 2 weken. Deze kast heb ik tot op heden niet ontvangen. Hierover heb ik meerdere malen contact gehad met de klantenservice (telefoon en facebook). Echter wordt het probleem niet opgelost. Ik krijg geen duidelijk informatie waar de kast blijft. Er wordt alleen verteld dat ik moet wachten op de track en trace.

Voor de betaling heb ik gekozen voor het achteraf betalen. Dit houdt volgens de website in dat het bedrag binnen 2 weken na bezorging betaald dient te worden. Ik zit ruim binnen het termijn. De kast is immers nog niet bezorgd. Echter heb ik in de tussentijd meerdere mails ontvangen over een betaalachterstand. Zelfs zijn er al incassokosten boven opgekomen. Ik wordt dus door OTTO een wanbetaler genoemd terwijl zij de gene zijn die de afspraken niet na komen.

Ik ben pas tevreden wanneer ik de kast ontvangen heb binnen korte termijn. Daarnaast lijkt het mij vanzelf sprekend dat de incassokosten er af worden gehaald.
Na zoveel communicatie is een (financiële) compensatie ook op zijn plaats. Ik was eigenlijk meer tevreden geweest als ik hier niet om had hoeven vragen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 19 mei 2020 om 12:03 geantwoord

De klant heb ik een mail gestuurd. De bestelling is onderweg en ik verwacht dat de vervoerder binnen enkele werkdagen contact opneemt voor een afspraak om te leveren. De kosten zijn inderdaad niet terecht en heb ik voor de klant afgeboekt. Voor het gehele ongemak krijgt de klant een waardebon.
Met vriendelijke groet, OTTO klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Annelies89