Klacht: Geen klantgerichte houding

op 26 september 2016 over Gamma in de categorie Bouwmarkten

Afgelopen zaterdag heb ik de Gamma in Gorinchem bezocht. Doel was het kopen van houten balken en een schroefboormachine. Nadat ik de balken op de kar gelegd had, heb ik bij de informatiebalie aangegeven dat ik advies wilde over schroefboormachines. De medewerkster hoorde mijn verzoek (niet al te enthousiast) aan en vroeg via het interne communicatiesysteem (iedereen heeft een oordopje in) of er ‘iemand’ naar de afdeling ijzerwaren kon komen. Na ruim 10 minuten wachten ben ik teruggelopen naar de informatiebalie. Daar stond iemand anders die blijkbaar ook al even gewacht had op een medewerker, want de medewerkster van de informatiebalie zei net -niet al te zacht en nogal ongeduldig- ‘ja meneer, alle mensen moeten hier lang wachten’. Ik had geen zin om ook afgesnauwd te worden, dus heb de kar met hout gepakt, en ben naar de kassa gegaan. Daar vroeg de medewerkster of ik alles had kunnen vinden. Heb aangegeven dat ik advies gevraagd had, maar na 10 min wachten de moed opgegeven. Blijkbaar is er geen tijd voor advies. Oh…… eh… ik denk dat iedereen bezig is. Zal ik nog iemand vragen? HIermee ben ik akkoord gegaan, heb gezegd dat ik eerst de -inmiddels afgerekende- balken in de auto ging leggen, en daarna terug zou lopen naar de afdeling ijzerwaren. Dit gedaan, maar weer geen medewerker. Na 5 minuten was ik het wachten zat, en ben naar de concurrent ernaast gegaan, de Praxis. Daar waren aanbiedingen ivm het wisselen van het assortiment, kreeg ik wèl advies, en airmiles bij de kassa.
Zaterdag kreeg ik het gevoel dat het blijkbaar een gunst is om iets bij de Gamma te mogen kopen. Het besef dat er meer mogelijkheden zijn om spullen aan te schaffen behalve bij de Gamma was niet aanwezig. De Praxis zit ernaast, de Karwei en Hornbach zijn ook niet ver weg. Dat het druk kan zijn, en mensen mogelijk even moeten wachten, kan gebeuren. Maar geef dan aan dat het druk is, en vraag of het een probleem is dat het even kan duren. Klanten afsnauwen kan echt niet. Overigens zou het misschien handiger zijn dat er niet aan collega’s gevraagd wordt of er ‘iemand’ naar een bepaalde afdeling wil komen, maar vraag dit concreet aan één collega. Mocht deze niet kunnen kan die aangeven dat het niet lukt. Nu kijkt iedereen naar elkaar en gebeurd er niets.

Als ik een klantgerichte houding merk. De ene keer word je wel begroet bij binnenkomst, de andere keer niet. Het hangt er nogal vanaf wie er achter de informatiebalie staat.....
Als er dingen zijn zoals drukte waardoor men moet wachten enz is het van belang hoe dit gecommuniceerd wordt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gamma

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gamma nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Driessen1974