Klacht: Geen juiste informatie en slechte aftersales

op 13 maart 2020 over Samsonite in de categorie Tassen

Wij hebben twee Samsonite s’cure 81 cm aangeschaft voor onze reis naar Amerika.
Op de Samsonite website staat bij kenmerken onder product info van de koffer expliciet vermeld dat de koffer een tsa slot heeft en geschikt is voor reizen naar Amerika.
De koffers zijn te groot voor een reis naar Amerika. (In de optelsom 171 cm Toegestaan max. 158 cm)

Toen wij hierover Samsonite benaderede is de uitleg dat de kenmerken algemene info betreft en dat dit niet op de site staat. Wij hebben print screens waar deze info welke betrekking heeft op deze koffer wel degelijk op staat. Direct na onze melding is de site aangepast. Samsonite ontkent dit.

Bij sommige koffers op de site staat een wereldbolletje. De betekenis hiervan is dat deze koffers recyclebaar zijn, dus niet alle koffers zijn recyclebaar zijn.

De afhandeling van onze klachtopmerking komt zeer onprofessioneel over. Samsonite verwijst dat de informatie op haar site verkeert is begrepen en erkent niet haar verantwoordelijkheid.

Ons voorstel was om de koffers om te ruilen voor een kleinere variant, dit omdat de informatie misleidend dan wel onduidelijk is. Bij mailwisseling waar een terugkoppeling soms meer dan twee weken liet wachten en na meerdere reminders werd de aankoop bon gevraagd, of de koffers ongebruikt zijn, of er nog labels aan zaten of wij de verpakking nog hadden etc.. Deze vragen elke keer in andere nieuwe mail. In haar laatste mail stelt Samsonite dat de koffers onder een andere naam gekocht zijn en dat deze gebruikt zijn. Dit zonder de koffers te hebben gezien en of een andere referentie.

De klanten service (Machteld Descamps) meld dat ze alleen maar doorgeef luik is en geen mandaat heeft om de klacht op te lossen. Erg vreemd omdat dit onderdeel van de klantenservice zou moeten zijn. Nadien kregen we geen reactie meer op onze emails.
Inmiddels is de site aangepast (©2020) en is er info over de afmetingen toegevoegd om deze te controleren.

Klantenservice communiceert onpersoonlijk als “ Beste klant” ondanks dat wij met naam hebben ondertekend. Teksten van Samsonite in haar email “ Verder maken wij ook graag even duidelijk etc. Alle emails zijn beschikbaar evenals print screens voordat de site is aangepast.

Onze klacht en voorstel betrof niet een geldig gewin in welke vorm dan ook. Om deze reden willen wij Samsonite geen mogelijkheid meer bieden om de door haar niet erkende tekortkoming op te lossen. Hiermee willen we wijzen op slechte after sales.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsonite

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsonite nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Rob 928