Klacht: Geen informatie willen geven over EVR

Kenneth_Lane op 24 februari 2021 over ING in de categorie Banken

Ergens in 2010 -2013 heb ik naar oordeel van de bank betrokken geweest bij het witwassen van geld. Na terugkeer uit Amerika wilde ik weer en bankrekeing openen, maar dat werd om reden van opname in het externe Verwijzingsregister afgewezen. Dit soort van inschrijvingen worden na 8 jaar weer verwijderd. Ik heb naar de ING in het algemeen, hun afdeling KYC Response en FMB brieven gestuurd met de vraag om de datum van inschrijving aan mij door te geven. Behoudens in opmerking om te kijken in het BKR register geen antwoord. Bij de BKR staat echter hierover niets.

Als ik de datum van inschrijving te horen krijg. Als de acht jaar voorbij zijn kan ik weer een eigen bankrekening aanvragen en heb ik recht op toeslagen van de overheid.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 24 februari 2021 om 15:35 geantwoord

Beste Kenneth_Lane,

Het is mogelijk om een aanvraag te doen voor een basisbankrekening, ook wel een convenantenrekening genoemd. Staan je gegevens in het Externe Verwijzingsregister (EVR)? Dan zien alle banken deze registratie en kun je alleen bij de bank waar je als laatste klant was, een zogenaamde basisbankrekening openen. Meer informatie hierover kun je vinden via deze link: https://www.basisbankrekening.nl/wat-is-een-basisbankrekening/

Over het afscheid nemen in het verleden van jou als klant heb je destijds van ons schriftelijk bericht ontvangen. Voor meer informatie hierover wil ik je verwijzen naar onze afdeling Fraude.

Vriendelijke groet,

Yvonne
ING Webcare

Kenneth_Lane

Heeft op 24 februari 2021 om 20:15 geantwoord

De vraag was: ik wil de datum weten waarmee de registratie startte. Ik heb een convenanten rekening via de Gemeente Nijmegen. Ik weet mijn laatste bank niet.

Alle klachten die gemeld zijn door Kenneth_Lane