Klacht: Geen geld terug na retourzending fietsstoel

op 15 maart 2016 over internet-bikes.com in de categorie Internetshops - Fietsen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Eind november 2015 hebben wij een fietsstoeltje (achterzitje) en een kledingstuk besteld bij Internet-bikes.com. Kort na de bestelling hebben wij de artikelen ontvangen. Na openen van de doos bleek dat het fietsstoeltje niet voldeed aan onze verwachting. De kleur week totaal af van de fietsstoel (voorzitje) welke wij al in gebruik hebben. Dit viel even tegen vooral omdat de naam van de kleur vooraf door ons gecheckt was en volgens hun website kwam dit overeen. Daarbij kwam het feit dat de achterzijde van de zitting behoorlijk beschadigd was. We hebben over de kleur en de beschadiging emailwisseling gehad met internet-bikes en hen de foto’s toegezonden waarop zowel het kleurverschil en de beschadiging te zien is. We hebben aangegeven gebruik te willen maken van de retourzending en dit ook gedaan. De fietsstoel is in de doos waarin hij door Internet-bike verstuurd is retour gezonden. Dit was een behoorlijk grote doos en het fietsstoeltje was door internet-bikes alleen voorzien van een doorzichtig tasje. We kregen hierdoor het idee dat het een showroom model was geweest. De doos is verzekerd retourgestuurd en we hebben gezien dat Internet-bikes de doos ontvangen heeft. Er is voldaan om het pakket binnen de 14 dagen te verzenden.
Daarna is het stil geworden vanuit Internet-bikes. Na een dikke maand hadden wij nog geen geld of überhaupt een email met ontvangstbevestiging van hen ontvangen. Wij hebben geprobeerd te vragen wanneer wij ons geld retour gestort zouden krijgen maar het enige antwoord wat wij krijgen is dat onze email is doorgestuurd naar de afdeling retourzending. Om te kijken wat de oplossing zou zijn. Toen bleef het weer akelig stil. Hierop hebben wij weer aan de bel getrokken en is gevraagd om ons geld of in het uiterste geval het fietsstoeltje retour te zenden. We krijgen steeds te horen dat we het retour gestort krijgen maar na een dikke twee maanden verder hebben wij nog steeds geen geld ontvangen.
Interne-bikes.com belooft steeds iets wat ze niet waarmaken. Er is zelfs om ons rekeningnummer gevraagd zodat zij het geld konden terugstorten.
Mede doordat ze niet telefonisch te benaderen zijn is het moeilijk om te vragen wat het probleem is. Daarnaast dienen ook zij zich te houden aan de wettelijke eisen welke ze nota bene op hun eigen site hebben weergegeven. Er staat duidelijk door hen beschreven dat binnen twee weken na ontvangst van de retourzending het geld terug gestort zou worden.

Gewenste Oplossing:

Teruggave van ons geld van de retourgezonden fietsstoel

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar internet-bikes.com over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door internet-bikes.com in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat internet-bikes.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

internet-bikes.com

Heeft op 14 april 2016 om 08:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw,

Onze retourafdeling heeft uw retourzending afgekeurd wegens beschadigingen op de achterkant van het fietsstoeltje. Hierdoor is het stoeltje onverkoopbaar geraakt. Om u tegemoet te komen hebben we alsnog de terugbetaling in gang gezet. Ik zie in ons systeem dat de terugbetaling inmiddels is verwerkt. Excuses voor het ongemak. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Heeft op 09 augustus 2016 om 21:28 geantwoord

Wijzigen
Helaas is de teruggave niet gestort. Dit is wel heel gemakkelijk om zo van de klacht en de slechte service af te komen. Daarnaast heb ik de beschadiging gelijk gemeld dit was bij aankomst al. De foto's heb ik direct naar uw toe gemaild. Ik hoop nog steeds op een goede afwikkeling van onze retourzending

Bericht van internet-bikes.com

11 maanden geleden - Beste mevrouw, Dank voor uw bericht. Ik vrees dat er iets mis is gegaan tijdens de terugbetaling. Ik heb deze nu handmatig verwerkt. Kunt u dit nogmaals checken? Excuses voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door PvdBergh