Klacht: Geen gehoor en aandacht voor mijn medische achtergrond

op 09 mei 2017 over Surinam Airways in de categorie Vliegmaatschappij

Op mijn terugreis van Paramaribo naar Amsterdam op woensdag 3 mei 2017, begon de slechte service al bij de bagagecontrole. Mijn flesje water moest worden weggegooid ondanks dat ik zei dat ik brieven bij me heb van mijn specialist, gaven ze hier geen gehoor aan en het flesje water moest worden weggegooid. Nu is dit nog niet een heel groot probleem, want verderop konden we weer een flesje water kopen. Maar goed, het gaat om het principe.
Nu heb ik voor mijzelf assistentie aangevraagd vanwege mijn visuele beperking en mijn totale hypofyse uitval wat lijdt tot een energiebeperking.
De assistentie houdt in dat je van een busje naar het vliegtuig wordt gebracht en van daar met een soort van lift naar boven gaat en vervolgens kom je in een container die je nog hoger brengt naar de ingang van het vliegtuig. Mijn ouders mochten mee in het busje, maar ineens mochten ze niet meer mee in het liftje omhoog. Natuurlijk konden beide mijn ouders niet mee, maar alleen mijn moeder had wel mee gekund.
Dat mocht dus niet. Met een zwakke begeleiding werd ik in de container geholpen en kreeg geen zitplaats.
Mijn moeder moest met de trap naar boven in het vliegtuig en vervolgens helemaal naar voren lopen om mij daar weer op te vangen. Ik werd uit de container geleidt en moest mijn ticket afgeven waarna de meneer mij verteld waar mijn stoel zit en aan welke kant. Ze weten zkeer niet wat mijn taststok inhoudt. Mijn moeder zag het gebeuren en werd woest. Vervolgens heeft mijn moeder mij verder begeleidt.
Toen we eenmaal zaten kwam er een steward tegen en wij vroegen of mijn medicijn in de koeling mocht. Omdat al mijn hormonen zijn uitgevallen gebruik ik daar dus hormoon vervangende medicatie voor waaronder ook groeihormoon. En deze moet in de koeling bewaard worden. Mijn koelelementen kunnen het medicijn niet zo lang koel houden. Ze mochten geen medicijnen meer aannemen en in de bagagebakken zou het ook wel koel blijven, zeiden ze. Dit is echter niet het geval, want toen ik thuis aankwam was het medicijn niet gekoeld.
Al met al vind ik het zeer ernstig hoe er met mij is omgegaan en met mijn medicijn die ik vervolgens kon weggooien. Wat trouwens ook niet een goedkoop medicijn is.

Ik zou tevreden zijn als de assistentie ook echt assistentie zou zijn en mij zou begeleiden van A naar B en geen half werk afleveren. Ik zou tevreden zijn als zij mijn medicijnen zouden aannemen en in de koeling konden bewaren. En ik zou tevreden zijn als ze van tevoren eerst luisteren en aandachtig mijn brieven van de specialist lezen. In ieder geval de moeite nemen om even te luisteren.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Surinam Airways

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Surinam Airways nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door charissakalloe