Klacht: Geen gehoor BCC of TV reparatie met wk voetbal en Tour voor 2 jaar Sony TV van 1500,-

op 14 juli 2018 over BBC in de categorie Media

Beste BCC,
Vanmiddag is de monteur langs gekomen, maar hij had niet het juiste onderdeel bij zich en heeft onze TV niet kunnen repareren. Wij zitten nu al bijna 2 weken met een TV die het niet doet. Nu moeten wij weer afwachten tot de monteur weer langs kan komen. Dat betekent dat ik weer een vrije dag op moet nemen om thuis te zijn voor de monteur. Ook is het dan weer afwachten of de TV dan wel gemaakt kan worden. U kan zich vast voorstellen hoe vervelend deze situatie is voor ons en dat wij hier erg veel hinder van ondervinden. Midden in het WK en de Tour zitten wij al 2 weken zonder TV. Daarnaast moet ik minimaal 2 vrije dagen opnemen om thuis te zijn voor de monteur. Volgens de wet moeten jullie als leverancier van onze TV ervoor zorgen dat wij als klant zo min mogelijk hinder ondervinden van een door jullie geleverd ondeugdelijk product. U begrijpt dat wij de hinder nu als zeer ernstig ervaren en jullie verzoeken om zsm met een oplossing te komen.

Ik reken op de ‘high service’ van BCC en daarmee een goede oplossing van jullie kant. Er zijn 3 opties:

1) Wij ontvangen per direct (vrijdag 13 juli of uiterlijk zaterdag 14 juli) een vervangend toestel voor de periode dat wij met een niet werkende TV zitten. En u zorgt dat onze TV zsm kosteloos wordt gerepareerd. De monteur heeft immers vast gesteld dat het om een defect moederbord gaat. Er is geen sprake van gebruikersfouten en onheil van buitenaf is uitgesloten. Dit betekent dat wij volgens de wet recht hebben op een kosteloze reparatie, omdat wij recht hebben op een deugdelijk product. Ook na 2 jaar en 3 maanden, gezien de aanschafprijs van de TV.

2) U levert per direct (uiterlijk maandag 16 juli) een nieuw TV toestel van dezelfde kwaliteit.

3) Wij ontbinden de koopovereenkomst en geven het product dan aan u terug. En ik verwacht dan het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug te ontvangen (binnen twee weken).

Graag ontvangen wij uiterlijk maandag 16 juli een antwoord en oplossing van jullie.

Met vriendelijke groeten,

Hans Goos

Verstuurd vanaf mijn iPad

——————-

Geachte BCC Service Plus Polis, beste Claudia,

Bedankt voor uw reactie. Zoals u waarschijnlijk ook weet hebben wij recht op een deugdelijk product en bent u als verkoper verplicht het product kosteloos te repareren of te vervangen.

Het betreft een TV Sony KD5X809C. Deze kochten wij bij u op 1-03-2016. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. U hebt aangeboden om het product te repareren. U geeft nu aan dat wij moeten bijdragen in de kosten van de reparatie. Met deze email laat ik u weten dat ik het hier niet mee eens ben.

Het product functioneert niet goed. De TV gaat niet meer aan. Ik heb de TV normaal gebruikt en ik ben van mening dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs van de TV.

Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, bent u als verkoper verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Biedt de verkoper geen kosteloze oplossing binnen een redelijke termijn? Dan heeft de consument het recht om de overeenkomst te ontbinden. Dit betekent dat de consument niet meer gebonden is aan de overeenkomst en recht heeft op teruggave van het aankoopbedrag. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u de regels nalezen? Kijkt u dan op de website van ACM, www.acm.nlgarantie

Zoals hierboven staat, zijn er twee opties om het probleem op te lossen:
het product kosteloos repareren; of
een nieuw product geven.
Ik verzoek u vriendelijk om met een oplossing te komen. Is Is kosteloos herstel of vervanging niet mogelijk? Dan bent u in gebreke en heb ik het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik geef het product dan aan u terug. En ik verwacht dan het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug te ontvangen. Ik vertrouw er op dat het niet zo ver hoeft te komen en dat u onze TV kosteloos repareert.

Hans Goos

Verstuurd vanaf mijn iPad

Zie mail hierboven punt 1, 2 en 3

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BBC

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BBC nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Medela