Klacht: Geen enkele reactie van de wijkagent

op 27 mei 2020 over Politie in de categorie Overheid

Op donderdag 9 april heb ik mijn zorgen geuit over mijn buurman van Dorotheagaarde 94 tegenover de wijkagent Bussum Zuid.Deze buurman met psychotische kenmerken heeft voor behoorlijk wat overlast gezorgd binnen het appartementencomplex waar ik woon.Hij heeft een nieuwe bewoner met de dood bedreigd, uitte zich regelmatig verbaal agressief, oogde zeer verward en zorgde ervoor, dat ik me niet veilig voelde.Op deze mail kreeg ik geen respons.Op donderdag 21 mei is het dusdanig geescaleerd, dat mijn buurman met flinke overmacht is aangehouden en is meegenomen.Op vrijdag 22 mei wilde ik hierover een afspraak maken met de wijkagent.Ik zou binnen 48 uur worden teruggebeld.Ook heeft hij hierin verzaakt.
Naar mijn idee had deze schrijnende situatie mogelijk voorkomen kunnen worden indien wijkagent eerder had gereageerd op mijn mail en verzoek tot telefoongesprek.
Er is dus ruim een maand overheen gegaan, wat de situatie rondom buurman mogelijk heeft doen escaleren.

Graag zou ik willen zien, dat de wijkagent Bussum Zuid mij alsnog benadert, zodat we een afspraak kunnen maken voor een persoonlijk gesprek, waarin ik het een en ander zou kunnen toelichten

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door lancista2000