Klacht: Geen bus en bus te laat.. voor de zoveelste keer

op 17 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De bus ( lijn 355) van 16.50 uur verscheen niet. Ik belde met de klantenservice en zij vertelden mij dat de lijn was uitgevallen. Arriva verzuimde dit te melden op de infoborden. Blijkbaar vond men dit niet nodig en stonden veel mensen voor niets te wachten. Had Arriva dit gemeld dan had ik een andere lijn kunnen nemen. De klantenservice zei dat de volgende 355 om 17.21 uur zou vertrekken. Deze bus had vertraging ben kwam uiteindelijk pas om 17.27.

Het niet verschijnen van een bus is nieuw voor mij. Maar past prima in de sterk afnemende dienstverlening van Arriva. Vorige week vertrok er namelijk geen enkele bus op tijd van station Leeuwarden. Arriva… Als je het vervoer van personen niet aan kan, stop dan gewoon met het vervoer ervan en stop met het inschrijven op nieuwe gunningen!

O ja, ik zit nu in een bus die ramvol passagiers zitten en staan. Dat laatste is overigens niet toegestaan in de bus.

Groet van een ontevreden passagier.

Johan Vrieswijk

Doen wat jullie beloven!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 17 september 2018 om 18:13 geantwoord

Hallo Johan,

Wat ontzettend balen dat dit net jou overkomt.
We hebben inderdaad een melding gekregen van de chauffeur dat hij de bus niet aan de praat kreeg en is gaan omruilen. Hierdoor is de rit veel te laat begonnen. Hierdoor was ook de volgende rit stampvol. Onze excuses hiervoor.

Dat laatste is inderdaad niet toegestaan en wij zullen dit voorval ook bespreken met de teammanagers. Zij zullen de lijn tijdens de spits extra in de gaten houden om te zien bij welke tijden er eventueel versterking moet komen.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Zoë
Medewerker Klantenservice

Heeft op 17 september 2018 om 22:28 geantwoord

Arriva gaat niet in op eerdere vertragingen op dezelfde lijn. Want het lijkt structureel te worden. Ze bieden geen concrete oplossing en bieden mij geen compensatie.

Alle klachten die gemeld zijn door Aaaabbbb1234