Klacht: Geen bus

op 05 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis met lijn 77 van neer naar roermond. Betaal veel geld voor busabbonement. Op 29 januari 2018 geen bus om 18:09. Ik stond er vanaf 18:02. Regende behoorlijk. Geen bushokje (aan mijn kant). Overkant is geen optie omdat wanneer je de bus ziet aankomen, je waarschijnlijk al te laat bent omdat je door de drukte niet meteen kan oversteken. Bus kwam vervolgens om 18:46 in neer aan. Buschauffeur had geen rede.

Gister 3 januari wou ik van roermond naar neer. Ik stond bij de bushalte outlet om 21:25. Om 21:45 nog geen bus. Bus zou vertrekken om 21:36. Op arriva geen melding verder. Zelf familie gebeld om mij, en een andere passagier, naar huis te brengen.
Vandaag wederom gevraagd of buschauffeur iets wist. Het antwoord laat zich raden.

Helaas zijn dit niet de enige keren dat er geen bus op komt dagen. Ik heb het niet vastgelegd maar ook in december heb ik 2 keer voor niets bij bushalte molenweg gestaan zonder dat er een bus kwam. Ik ben afhankelijk van ov en ga al een uur eerder van huis om te voorkomen dat ik te laat op mijn werk kom. Verder voel ik mij niet serieus genomen als ik zelf initiatief en energie moet gaan stoppen om mijn klacht aan jullie te vertellen of erachter wil komen waarom een bus niet is geweest. Een buschauffer (overigens allemaal erg aardig) kan mij immers geen antwoord geven . Daarbij hoop ik dat u begrijpt dat ik ergens voor betaal, maar dat ik op deze manier geen waar voor mijn geld krijg. Ik overweeg om iets anders te gaan regelen omtrent vervoer naar mijn werk. Iets wat ik eigenlijk absurd vind omdat de bushalte op 2 min. afstand van mijn huis alsmede mijn werk ligt. En we praten over een ritje van 17 min. Die 2x per uur vertrekt. Je zou zeggen dat dit het ideale busritje is.

Op tijd. Geen enkele uitval van een bus. Ik zit niet in uw business, beweer niet dat ik er verstand van heb. Maar een backup plan moet toch enigzins realiseerbaar zijn.

Restitutie wil ik niet. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat mijn bus altijd vertrekt zoals jullie beweren dat deze vertrekt.

Als een bus met hoge uitzondering een keer niet vertrekt wil ik dat meteen kunnen zien/nalezen met inbegrip van een goede duidelijke reden. Ik heb meer begrip voor een goede duidelijke reden, dan geen enkele reden op uw site.

Betreurenswaardig dat Arriva steeds maar verwijst naar 9292 en zelf geen advies uitbrengt. In ieder geval niet in mijn voorvallen.

9292 gaf gister 3 januari als rede: “Dit advies is komen te vervallen”. Letterlijk genomen weet je dan nog helemaal niets. Het advies is komen te vervallen, maar rijdt de bus nu wel of niet.
Want er staat niet expliciet dat de dienst is komen te vervallen. Daarbij klopt de site van 9292 wel? Ook hier genoeg fouten tegen gekomen in het verleden.

Om er nog even verder op door te gaan, wil ik graag vermelden dat de zin, op 9292, “dit advies is komen te vervallen” werkelijk de allerslechste zin ooit is om iemand duidelijk te maken dat een bus niet rijdt.

Gedachten die ik bij deze zin krijg is “Eigenlijk willen we op een nette manier zeggen dat een dienst niet rijdt, maar we willen ons juridisch indekken voor onze uitspraken.”Het afschuiven van verantwoordelijkheid is de laatste jaren een trend waar klanten niet bij gebaat zijn.

Een andere gedachte is dat ik te dom ben om de zin “dit advies is komen te vervallen” niet te interpreteren als dat een dienst niet rijdt. Dit terwijl er gewoon op z’n oerhollands niet staat dat de bus gewoon niet rijdt.

Dit maakte gister de frustratie en onduidelijk compleet.

Ik wil gewoon simpel dat jullie leveren wat jullie beweren te leveren! Duidelijkheid als je het niet kunt leveren!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 februari 2018 om 06:29 geantwoord

Beste Alexander1875,

Wat jammer om te lezen dat je een aantal maal hebt ervaren dat je bus laat of niet kwam. Wij doen er alles aan wat binnen onze macht ligt om dit te voorkomen. Een rit vervalt alleen wanneer het echt niet lukt om deze te rijden. Een oplossing om het toch te rijden is er dus in zo'n geval helaas niet. Zodra een vertraging of uitval bekend is, melden we dit zo snel als mogelijk is via de reisplanners. De oorzaak hiervan wordt inderdaad niet weergegeven. Mocht je dit willen weten dan kun je altijd contact met onze klantenservice opnemen.

Nina
Webcareteam Arriva

Heeft op 12 februari 2018 om 17:59 geantwoord

Hoe vriendelijk het ook is om te reageren op mijn reactie... Helaas kan ik helemaal niets met deze zeer matige reactie van u. Inhoudelijk schrijft u niets nieuws of iets wat mij gaat helpen. U bevestigd mijn vermoeden alleen maar. U blijft ongetwijfeld uw best doen, maar feitelijk weten we allebei dat er helemaal niets gaat veranderen. Ik kijk het nog een tijdje aan, maar zal binnenkort kiezen voor een andere manier van vervoer. Ik ben oprecht teleurgesteld in uw antwoord.

G

Alle klachten die gemeld zijn door Alexander1875